середа, 5 серпня 2020 р.

Про Міхаеля Гайдна, Гайдна-молодшого, який вважався найуспішнішим автором духовної музики у Європі

Сьогодні про Міхаеля Гайдна згадують тільки як про молодшого брата Йозефа Гайдна. Хоча у XVIII століття саме Гайдн-молодший вважався найуспішнішим автором духовної музики у Європі. Як і старший брат, Міхаель не знав про «професійне вигорання» та «прокрастинацію» - написав понад 360 творів у різних жанрах.

Найдовше Міхаель прожив у Зальцбурзі, де служив місцевим капельмейстером в архієпископа і потоваришував з Вольфгангом Моцартом, який цінував його музику. Подейкують, що свій «Реквієм»
Моцарт написав під впливом «Реквієму» Гайдна.

Моцарт в листі до сестри Наннерль: «А тепер хочу тебе попросити про дещо. Я б дуже хотів, щоб Гайдн дав мені на час партитури своїх двох мес. Я з вдячністю вишлю їх потім назад. Минув уже рік з того часу, як я написав йому і запросив до себе. Але він не відповів мені. Що стосується відповідей, то він має багато спільного зі мною, чи не так? Отже, дуже прошу тебе надіслати мені ці твори. Запроси його до себе і зіграй йому що-небудь з мого новенького: наприклад, тріо; та й квартет не може йому не сподобатися».

Після смерті репутація Гайдна зазнала стрімкого забуття, і лише після Другої світової війни про нього знову згадали.

Світлина від Радіо Ісландія.

Немає коментарів:

Дописати коментар