Тема уроку: МУЗИКА ТАНЦЮ.
Мета і завдання:
- ознайомити учнів із музикою танцю та різновидом танцю – дитячою грою;
- формувати в учнів навички аналізу – інтерпретації музичного твору;
- формувати в учнів навички поведінки та постави під час співу;
- формувати інтерес до творів музичного мистецтва та музикування;
- розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних творів, творчу уяву, фантазію учнів;
- розвивати навички акторської гри, голосом та інтонацією передавати настрій персонажів;
- виховувати любов до народної творчості.
Обладнання:
- для вчителя: ноутбук, проектор, баян, картки, мультфільм «Танок маленьких каченят», , мультфільм «Богданчик і барабан», ритмічна вправа «Овочеві ритми»;
- твори для слухання: «Гарний танець гопачок», П. І. Чайковський «Вальс квітів із балету «Лускунчик», Чак Беррі . Johnny Be Good . З кінофільму «Назад в минуле», українська народна гра «Мак»;
- твір для виконання:, українська народна гра «Мак»;
- для учнів: картки із лепбука, маски каченят.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:
- вхід дітей під пісню «Гарний танець гопачок» (0, 20 с).
1.1. Музичне вітання (0,30 хв.)
Створення емоційного настрою (баян) (0,10 с)
Чути дзвоник голосистий,
Він дзвенить, немов намисто.
Намистинки розсипає
Й весело нас всіх скликає.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі.
Хто готовий до уроку? (Ми!)
Хто бадьорий? (Ми!)
Молодці!
Вчитель:
- Діти, сьогодні до нас завітали поважні гості.
Вероніка:
Так, гостей чимало ми в школі зустрічали.
Та таких розумних в нас ще не бувало.
Музичне вітання для гостей: (0,10 с)
Розспівка – привітання «Вийди, вийди, сонечко» (0,30 с)
1.2.Повідомлення теми та мети уроку (1 хв).
- Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
- А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими)
- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий урок.
Тема уроку: МУЗИКА ТАНЦЮ.
На сьогоднішньому уроці ми з вами:
- дізнаємося, що ж таке танець;
- ознайомимося із різновидом танцю – дитячою грою;
- пригадаємо навички поведінки та постави під час співу.
- Актуалізація знань попереднього уроку «Три кити в музиці» (3 хв.).
- Друзі, щоб засвоїти нову тему уроку, ми маємо повторити попередню. Для цього вам необхідно пригадати, що ми вивчали минулого уроку. Пропоную вам загадки.
- загадки;
- поясніть, чому пісню, танець і марш назвивають трьома китами в музиці?
Пісня, танець і марш – головні музичні жанри (різновиди танців). Музика буває пісенна, танцювальна і маршова.
Поміркуйте, як розрізнити музичних китів. Розгляньте картинки. Яка з них характеризує музику пісні, танцю, маршу?
- Повідомлення учителя. Слухання музики (1 хв.).
Творче завдання: Д. Кабалевський. «Три кити» (3 хв.). Слухання. «Пісня», «Танець», «Марш»- Інформаційне повідомлення вчителя (1 хв.):
- Ми продовжуємо наш урок. Серед різноманітних ігор і розваг особливо виділяються танці.Танці – це не тільки дуже приємний спосіб провести дозвілля, але і вкрай корисне заняття, що дозволяє долучитися до мистецтва. Завдяки танцям ми гармонійно розвиваємося не тільки фізично, а й емоційно, творчо. Адже танець – це ритмічні рухи та музика, під яку можна танцювати.
- гляньте на дане зображення, пригадайте, де ми зустрічалися із танцем? (вдома, в дитсадку, в школі);
- які почуття викликають у вас танці?
- Перегляд музичного мультфільму «Танець маленьких каченят» (2, 35 хв.):
- хто в мультфільмі танцював?
- який був темп цього танцю: помірним, швидким чи повільним?
- який настрій у вас виник від перегляду цього мультфільму?
- чи любите ви танцювати?
- розучимо рухи і потанцюймо із качатами.
Отже, танець – це гарна розвага, задоволення для душі і тіла. Тож, будемо розважатися і навчатися разом із качатами!виконуємо рухи під музичне відео.РОБОТА ІЗ КАРТКАМИ(картка із завданням: прослухати танцювальні твори та визначити, у якому з них темп повільніший, а в якому швидший. Обрати картинки, які їм відповідають).СЛУХАННЯ.- П. І. Чайковський. Вальс квітів із балету «Лускунчик» (1 хв.),
- Чак Беррі. Johnny Be Good (із кінофільму «Назад в минуле» (1 хв.).
- за якими ознаками ви відрізнили музичні твори? (за темпом).
ІІ. Музикування (1 хв.)- Діти, давайте пригадаємо правила співу.Щоби правильно співати,треба сісти або стати.Спинки рівні, як тростинка,руки вниз чи на коліна.- Подивіться та пригадайте, як сидить Бетті та як співає Карл. Це називається співацькою поставою.
- Покажіть, будь ласка, який вигляд у дітей, що забули про правила співу?
- Покажіть правильну співацьку поставу.
- Вдих повинен бути спокійний і повний, ніби нюхаємо квітку, але швидкий, бо може прилетіти бджола.Видих — довгий і плавний, ніби дмемо на вогник так, щоб не загасити полум'я свічки.
- Ритмічна вправа «Овочеві ритми» (1,55 хв.)
- Перегляд мультфільму «Богданчик і барабан» (3, 09 хв.)
- Про що розповідається в мультфільмі?
- Чи завжди гарно поводив себе Богданчик?
- Які б цікаві ігри запропонували ви Богданчикові?
- Перегляд, слухання та розучування танцювальної пісні – гри «Мак» (0, 37 с. + 3 хв.):
- аналіз – інтерпретація музичного твору:
- Якою є мелодія цієї пісні - гри: швидкою, повільною чи помірною?
- Який настрій у вас після прослуховування цієї пісеньки? (Веселий, бадьорий, радісний, жартівливий)
- Цей музичний твір можна віднести до танцю, пісні чи маршу?
- Нерідко зустрічаються музичні твори, в яких поєднуються пісня та танок. А подекуди, як у нашому сьогоднішньому випадку, ще й гра.РОЗУЧУВАННЯ ТЕКСТУ.Всі діти промовляють лічилку:Стоїть півень на току у червонім чобітку.Будем півника просити: «Ходи жито молотити».- Козаче, виходь.Діти стоять у колі пліч-о-пліч. Одна дитина всередині — це «козачок».1. Ой на горі мак, під горою так.Мак, мак, маківочки, золотії голівочки!Станьте ви так, як на горі мак!2. - Козачок, козачок, чи зорав ти мачок? - Зорав.3. Ой на горі мак, під горою так.Мак, мак, маківочки, золотії голівочки!Станьте ви так, як на горі мак!4. - Козачок, козачок, чи посіяв мачок? – Посіяв.5. - Козачок, козачок, чи посходив мачок? – Посходив.6. - Козачок, козачок, чи пора полоть мачок? – Пора.7. –Козачок, козачок, чи поспів мачок? - Поспів.8. - Козачок, козачок, чи пора брать мачок? – Пора.Звучить весела музика. Всі гуртом кидаються до «маку», трусять його. Козачок ловить «мачок», обирає його замість себе і гра розпочинається знову.ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО ГРИ (1 хв.)3. Розучування та виконання танцювальної пісні – гри.- Домашнє завдання (0,10 с.).
- Розкажіть своїм рідним про те, що ви дізналися на сьогоднішньому уроці.- Навчіть їх танцювати “Танець маленьких качат”.ІІІ. Підсумок уроку (0,30 с.):- оберіть слова, якими можна охарактеризувати танець.3.1.Оцінювання (вербальне) навчальних досягнень учнів із даної теми (0,10 хв.).Я щиро дякую вам за активність, старанність, уважність.
Немає коментарів:
Дописати коментар