пʼятницю, 14 грудня 2018 р.

Ритмічні інтонації. Н.А. Римський - Корсаков, «Три дива» опера «Казка про царя Салтана». 3 клас

ТЕМА: «Ритмічні інтонації. Н.А. Римський - Корсаков, «Три дива» опера «Казка про царя Салтана».
Мета: Продовжити вивчення теми "Інтонація"; розглянути ще один вид інтонаці: зображальні та виражальні інтонації та їх поєднання у музичному творі. Виховувати любов до вокальної музики, розвивати уміння її визначати; розвивати ритмічний слух, співацькі на вички, вміння аналізувати прослухану музику і розпові дати про неї, визначати почуттяякі може передавати музика; увагу. Виховувати культуру слу хання та відтворення музики, повагу до культурної спадщи ни свого народупідтримувати бажання учнів брати активну участь у музикуванні на елементарних музичних інструментах. Розвивати навички імпровізації.
Виховувати естетичний смак, любов до народної пісні.
Під час проведення заняття розвиваються та удосконалюються мотиваційна, діяльнісна, інформаційна, соціокультурна компетентності.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
  1. Набути навичок які дадуть змогу відчувати зображальні та виражальні інтонації, розвиватимуть вміння аналізувати та виразно виконувати пісні;
  2. Збагачувати розмовну мову учнів новими термінами, висловлюваннями;
  3. Розвивати музичний слух, емоційні почуття, співацькі навички, уяву, фантазію;
  4. Розвивати музичний слух, емоційні почуття;
  5. Набувати навички імпровізації.
Обладнання: презентація з відеофрагментами, скрипка, шумові музичні інструменти, підручник «Музичне мистецтво» Л. Аристової, В. Сергієнко.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
поспівка «Різні діти» - виконання
Краса нікого не залишає байдужим.
Де б ми з нею не зустрічалися: в житті чи казці. Закрийте очі та послухайте.
Слухання музикишум моря
Як ви вважаете , які звуки ви почули?
Слухання музикиВідеофрагмент 1
Вітер в морі повіває 
І кораблик підганяє; 
Він біжить по бурунах 
На роздутих парусах. 
Корабельники юрбою 
Гомонять поміж собою. 
Що за диво? Острівець 
Був пустий з кінця в кінець, 
А тепер на ньому місто, 
Біля моря — добра пристань, 
Вартові з гармат гримлять, 
Кораблю пристать велять.…
  • Як називається ця казка? Хто її автор?
  • Дійсно, сьогодні на урок до нас на гостині завітала одна з казок О.С.Пушкіна. Але наша казка незвичайна - музична. А це означає, що головною дійовою особою в цій казці буде музика, яку написав російський композитор - казкар - Н.А. Римский-Корсаков. Давайте уявимо, що ми на чудовому острові Буяні, де відбуваються небачені чудеса. Які? Підкаже музика.
Повідомлення теми уроку.
Робота з підручником, с. 43 (розповідь про створення «Казки про царя Салтана»).
Слухання музики. Відеофрагмент № 2. Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Білки.
Робота з підручником.
  1. Ритмічна вправа, с. 44.
  2. Читання уривка з «Казки про царя Салтана». Про яку дійову особу казки йдеться?
Цар Салтан гостей вітає, 
І частує, і питає: 
«Звідки, гості, припливли? 
У яких краях були? 
Чи за морем все щасливо? 
І яке на світі диво?» 
Корабельники в одвіт: 
«Ми об'їздили весь світ; 
За морями все щасливо; 
В світі ж ось яке є диво: 
Острів серед хвиль лежить, 
Місто там нове стоїть 
З злотоверхими церквами, 
З теремами та садами; 
Там ялинка є густа, 
Дім з кришталю огорта, 
В домі білочка міститься, 
Та така вже витівниця: 
Все пісні вона співа 
Та горішки розбива, 
А горішки не простенькі — 
В них шкарлупки золотенькі 
Й смарагдове зеренце… 
  1. Повторення музичних понять: лад, мелодія, ритм.
  2. Які почуття, передає музика (Лад)Чому композитор використав мелодію російської пісні«Во саду чи в городі» для того щоб змалювати образ Білки?
  3. Чи змінюється мелодія або вона повторюється? (Мелодія)
Я пропоную стати справжніми музикантами і виконати ритмічне супровід до пісні. (Ритм)
  1. Шумовий оркестр - ритмічне супровід до пісні.

Слухання музики. Чудо 2. Відеофрагмент № 3Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Тридцяти трьох богатирів.
  1. Робота з підручником, с. 45.
  2. Читання уривка з «Казки про царя Салтана». Чи доповнює музика літературний образ?
Є на світі справжнє диво: 
Море збуриться бурхливо, 
Закипить та зареве, 
Та на берег напливе, 
Розіллється в шумовинні — 
І лишаться на камінні, 
В панцирах, мов жар зорі, 
Тридцять три богатирі, 
Та все велетні вродливі, 
Добрі лицарі сміливі, 
Йдуть дозором по землі 
З Черномором на чолі. 
Це вже диво — справжнє диво 
Кожен скаже справедливо!..
  1. Для якого казкового героя написана ця музика?
  2. Повторення музичних понять: темп, динаміка, динаміка.
  3. Вона звучить швидко чи повільно? (Темп)
  4. Тихо або голосно? (Динаміка)
  5. Якими малюють казки билинних богатирів?
Хлопчаки я пропоную вам перетвориться в богатирів, захисників рідної землі.
  1. Дихальні вправи.
Слухання музики. Чудо 3. Відеофрагмент № 4. Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салта на». Тема Царівни Лебідь.
  1. Читання уривка з «Казки про царя Салтана».
Десь на світі є царівна, 
Та такої красоти, 
Що й очей не відвести: 
Денне світло затіняє, 
А вночі, як сонце, сяє, 
Місяць у косі блищить, 
На чолі зоря горить. 
А сама вона, як пава, 
Походжає величаво, 
Як розмову поведе — 
Наче горлиця гуде. 
Кожен скаже справедливо: 
Це вже диво — справжнє диво
  1. Повторення музичних понять: тембр.
  2. Послухайте музичний фрагмент і визначте які музичні інструменти його виконують? (Тембр)
  3. Передайте в русі образ Царівни – Лебідь.
  4. Пластичне інтонування.
А тепер нам з вами треба буде передати красу мелодії її виразність. Вивчення пісні. Слова Володимира Кленца, музика Василя Попович
«Співучій колобок» розучування, виконання з солістом.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.
7. Підсумок уроку.
Краса нікого не залишає байдужими? Де б ми з нею не зустрічалися. Нам з вами потрібно тільки навчиться її бачити і берегти.

Будь чистою і світлою, дитино. 
   Добро твори у світі кожен час. 
   Добро і є та категорія єдина, 
   Яка веде до світла кожного із нас. 
   Добром на доброту відповідай щоднини 
   Й на зло також добром відповідай. 
   Покликання найбільше для людини - 
   Добро творити! Це запам’ятай. 

Немає коментарів:

Дописати коментар