Тема: Ми – актори, ми – костюмери. Опера (повторення); актор. М.Лисенко Пісня Рака, пісня Лисички з опери «Коза-Дереза»
Мета: 1) формувати знання про особливості театральних професій, закріпити поняття «соліст», «хор», «театр», «актор»;
2) розвивати культуру сприймання музики, вокально-хорові навички;
3) виховувати ціннісне ставлення до оперних творів
Музичний матеріал: М.Лисенко, пісня Лисички, пісня Рака з опери «Коза-Дереза», пісня Г.Чубач «Черепаха-Аха»
Хід уроку:
1.Актуалізація опірних знань
-Що таке театр, опера? Хто працює в театрі? Що допомагає глядачам краще зрозуміти оперу?
2.Мотивація навчання
-Якби герої опери були б однаково одягненими, змогли б ми розрізнити їх? Якби на сцені весь час була б одна й та сама заставка (картинка), було б зрозуміло глядачам, де відбуваються події?
Тож розглянемо важливість професій актора, костюмера, декоратора.
3.Етап засвоєння нових знань
Одну з головних ролей на сцені оперного театру виконують актори. Ці артисти володіють співочим голосом, майстерністю перевтілюватись. Та крім особистих якостей акторам допомагають їх образи, створені за допомогою костюмів, гриму та декорацій. Художники, малюють ескізи костюмів, а швачки їх виготовляють. Костюмери оздоблюють необхідними прикрасами, моделюють різні варіанти одягу. Грим додає більшої схожості з героєм вистави, декорації занурюють у певну обстановку. Тобто, щоб актор зіграв свою роль професійно, крім власного таланту йому допомагають люди професій творчого напрямку: декоратори, костюмери, гримери, перукарі.
Згадаємо героїв опери Миколи Лисенка «Коза-Дереза» (Лисичка, Коза, Дід, Вовчик, Рак)
Сприймання: М.Лисенко, пісня Лисички
-Яка за характером Лисичка? Якою ми звикли її бачити в казках? Яким у неї повинен бути костюм?
Сприймання: М.Лисенко, пісня Рака
-Чи дійсно Рак найсміливіший серед звірів? Який одяг на цьому герої? Який у нього жупан?
Яка з пісень, прослуханих нами на минулому і цьому уроках, вам сподобалась найбільше?
4. Вокально-хорова робота
Розспівування
Розучування: М.Лисенко, пісня Рака (фрагмент); Г.Чубач «Черепаха Аха»
Фізкультхвилинка: К.Железнова «У жирафа пятна, пятна…»
5. Етап закріплення вивченого матеріалу
-Що в опері роблять актори?
-Яка роль декораторів, костюмерів?
-Чи буде оперна вистава без художніх професій казкою?
6. Підсумково-рефлексивний етап
Виконує в опері головну роль, текст не говорить, а співає…
Колектив співає на сцені – це …
Приміщення, в якому йде постановка опери – це…
Художник, який прикрашає сцену штучними деревами, будинками…
Спеціаліст з одягу для акторів театру - …
Музична казка, в якій всі герої – співаки…
Немає коментарів:
Дописати коментар