пʼятниця, 14 грудня 2018 р.

Завітаємо до театру. 1 клас

Тема: Завітаємо до театру.  Опера, соліст, хор. М.Лисенко Опера «Коза- Дереза», Пісня Кози, пісня Вовчика.
Мета:
 навчальна: надати учням уявлення про оперу як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами вокальною мовою; дати поняття хор, соліст
 розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички;
 виховна: виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до оперного жанру.
Музичний матеріал: М.Лисенко, фрагменти з опери «Лисичка, Котик та Півник».
Обладнання: комп”ютер; фонохрестоматія, портрет М.Лисенка.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музику
1.Організаційна частина. Вступна бесіда:
-Чи були ви коли-небудь в театрі?
-Який цей заклад? Хто в ньому працює?
Що відбувається на сцені театру?
2.Мотиваційний етап.
У кожному великому місті є театри: ляльковий, театр юного глядача, музичної комедії, драматичний, театр опери і балету тощо. Приміщення театру завжди красиве, у ньому дуже зручно і можна переглядати різні вистави, отримуючи естетичне задоволення.
Один з яскравих театрів – театр опери. Що таке опера? Чи можливо зрозуміти зміст опери, якщо всі її герої не говорять, а співають?
3. Етап засвоєння нових знань.
Опера – це музична вистава, в якій усі герої розмовляють співаючи. Ці герої – актори театру. Якщо співає один актор-виконавець, то він – соліст, якщо декілька співаків – то це є ансамбль. А коли слухачі чують спів багатьох виконавців одночасно, то перед ними – ХОР. Кожний актор одягнений у костюм, що відповідає його ролі. На сцені є спеціальні допоміжні предмети – декорації, які роблять виставу більш цікавою. Хто ж найголовніший в опері?
Соліст, хор співають під супровід музикантів. Колектив музикантів – це оркестр. Оркестром керує диригент. Окрім цих професій існують ще допоміжні: гример, костюмер, звукооператор, майстер з освітлення.
Для того, щоб краще зрозуміло, про що йдеться в опері, слід познайомитись із її змістом. Як правило, зміст дитячої опери – казка.
Пригадайте українську народну казку «Коза-Дереза».
Перегляд м/ф «Коза-Дереза».
Сприймання: Пісня Кози, пісня Вовчика з опери М.Лисенка.
Чи схожі ці дві пісні між собою? Які вони за характером?
4.Вокально-хорова робота.
  • Розспівування
  • Ритмічні вправи
  • Виконання пісень «Мишка лапки рахувала», «Ой заграйте, дударики»
5. Рефлексивно-підсумковий етап.
-Які бувають театри?
-Що таке опера?

-Хто приймає участь в опері?

Немає коментарів:

Дописати коментар