пʼятницю, 14 грудня 2018 р.

Лускунчик" на театральній сцені. 1 клас

Тема: «Лускунчик» на театральній сцені
Мета:
  • навчальна: формувати знання про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю; дати поняття термінам: балерина, танцівник, пуанти, пачка, афіша, прем’єра;
  • розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички;
  • виховна: виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до жанру балет
Музичний матеріал: П.Чайковський, фрагменти з балету«Лускунчик».
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія, портрет П.Чайковського, заготівки для виготовлення лепбука
Тип уроку: комбінований урок
Методи: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове осягнення музики, художня драматургія
Очікуваний результат: учні дають поняття термінам, пов’язаним з балетом; емоційно співають, уважно слухають музику і переглядають відеоматеріал, вкладають заготівки лепбука до відповідних кишеньок
Хід уроку
Учні заходять до класу під музику П.Чайковського («Марш» з балету «Лускунчик»)
1.Актуалізація опірних знань
Як називають заклад, в якому можна побачити музичну виставу?
Що ми знаємо про оперу?
За допомогою чого актори говорять з глядачами в балеті?
2.Мотивація навчання
В опері усі дії пояснюються за допомогою співу: актори співають соло, ансамблями, хором. У балеті замість голосу – мова танцю. Рухи тіла, міміка (емоційність на обличчі) пояснюють глядачам зміст балету. Як зрозуміти балет? Чи кожна людина здатна танцювати класичний танець? Чи є балети для дітей?
3. Етап засвоєння нових знань
Вступна бесіда.
Балет – музична казка, в якій всі персонажі танцюють. Що важливо у танці?
Артисти балету передають суть вистави за допомогою танцю. Танець повинен показати характер героя, зміст твору. Тому обов’язковою умовою є володіння танцівників і балерин танцем, а також вміння передавати емоції.
Щоб навчитись класичному танцю, потрібно мати силу волі, велике бажання і витривалість. У артистів балету є спеціальні костюми – пачки і тріко – цей одяг зручний для найскладніших рухів, стрибків, розтяжок. Взуття також спеціальне – пуанти. Вони дають можливість танцівникам робити складні рухи: наприклад, крутитись на пальцях ніг.
Як і в опері, в балеті також є декорації. Існують спеціальні запрошення на виставу – афіші, на яких окрім назви й автора твору вказано дату і час вистави, прізвища акторів. А спеціальний білет, в якому вказані ряд і місце глядача, є перепусткою в театр. Коли вистава йде вперше, то її називають прем’єрою, а перший виступ для артиста – дебют. В балеті, як і в опері, звучить жива музика – оркестр на чолі з диригентом. І теж зустрічаємо робітників сцени – освітлювачів, костюмерів, гримерів, хореографів, декораторів та інших.
Сьогодні ми потрапляємо на балет П.І.Чайковського «Лускунчик». Можливо, ви раніше читали казку або бачили мультфільм. Зміст «Лускунчика»:
У Новорічну ніч в дім батьків Маші збираються гості. Серед них - улюбленець  дітей, ляльковий майстер Дроссельмейєр. Він приготував дітям чудові подарунки. Найкращій його сюрприз – лялька Лускунчик.
В кімнаті Маші навколо нарядної ялинки веселяться діти. Радісно зустрічають вони майстра ляльок. Дроссельмейєр поспішає здивувати всіх своїм мистецтвом: перед враженими гостями танцюють зроблені ним ляльки.
Гості танцють прощальний танець. Святковий вечір закінчився.
Ніч. В місячному сяйві все в кімнаті здається таємничим, загадковим. Маша заколисує хворого Лускунчика і засинає сама.
Годинник б'є північ. Кімнату заповнюють миші на чолі із своїм королем. Лускунчик скликає друзів. Зав'язується бій.
Маша кидається на допомогу Лускунчикові. Його тяжко  поранено. З любов'ю схиляється дівчина над своїм улюбленцем. І тут сталося чудо: незграбна смішна лялька перетворюється на прекрасного принца. Зникають стіни кімнати Маша і Принц в казковому царстві ялинки. Всі весело святкують перемогу. Щасливі Маша і Лускунчик-принц.
Але все це лише сон. Ніч минула, а з нею мрії. Маша сидить біля своєї ялинки, а колінах її – лялька Лускунчик.
Ми можемо побачити фрагмент балету:
3.Сприймання музичного твору: П.І.Чайковський, бій Лускунчика з мишами; танець феї Драже https://www.youtube.com/watch?v=Ibsxr9pUXvc&t=40s
-Чи все було зрозуміло у фрагменті без тексту й співу?
-Чи може танець розповідати?
4.Вокально-хорова робота:
*розспівування
*розучування пісні: Н.Гороховська «Святий Миколай»
*виконання : Г.Чубач «Черепаха Аха»,.Філіпенко «Ой, заграйте, дударики»
5.Закріплення засвоєних знань
Знайти правильну відповідність (скласти в певну кишеньку)
6. Підсумковий етап
Театр опери і балету – чудовий заклад, в якому проживають музичні казки. Тож для того, щоб подивитись музичну виставу (оперу чи балет), треба завітати до театру.
7.Рефлексія
Вистава, в якій головна дія – танець –це…
Музичний колектив, який супроводжує виставу –це…
Перше виконання вистави – …

Немає коментарів:

Дописати коментар