субота, 1 лютого 2020 р.

ПЕРЕОРІЄНТАЦІЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ. ТАБЛИЦЯ помилкових ЦІЛЕЙ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ

Переорієнтація - це одночасно строгий і добрий підхід до поведінки дитини, що має на увазі його повну відповідальність за свої вчинки. Принцип переорієнтації заснований на взаємній повазі батьків і дітей. Цей метод передбачає природні і логічні наслідки при небажаному поведінці дитини, на яких ми в подальшому зупинимося докладно, і в кінцевому підсумку посилює в дитині відчуття власної гідності і вдосконалює його характер.

Переорієнтація не передбачає якихось особливих, кардинально нових виховних прийомів, які змусять вашу дитину вести себе добре. Переорієнтація - це новий спосіб життя, суть якого - у створенні ситуацій, де не буває переможених як серед батьків, вчителів і тренерів, так і серед дітей. Коли діти відчувають, що ви не маєте наміру підпорядкувати їх поведінку своєї волі, а, навпаки, намагаєтеся знайти розумний вихід в життєвій ситуації, вони проявляють більше поваги і готовності допомагати вам.
Відмінні риси цілей поведінки дитини

Рудольф Дрейкурс розглядав погану поведінку дітей як помилкову мету, яку можна переорієнтувати. Він умовно розділив погану поведінку на чотири основні категорії, або цілі: увага, вплив, помста і ухилення. Користуйтеся цими категоріями як відправною точкою для встановлення помилкової мети поведінки вашої дитини. Я не пропоную вам навішувати на дітей певні ярлики, щоб чітко співвіднести з ними ці чотири умовні цілі, тому що кожна дитина - це унікальна особистість. І все-таки ці цілі можна використовувати для того, щоб зрозуміти наміри тієї чи іншої поведінки дитини.

Погана поведінка - інформація для роздумів.

Коли ми бачимо, що погану поведінку стає нестерпним, то хочемо якось вплинути на наших дітей, що часто закінчується застосуванням тактики залякування (підходу з позиції сили). Коли ж ми розглядаємо погану поведінку як інформацію до роздумів, то задаємо собі таке питання: «Що моя дитина хоче сказати мені своєю поведінкою?» Це дозволяє нам вчасно зняти наростаюче напруження в стосунках з ним і одночасно підвищує наші шанси виправити його поведінку.

З книги Кетрін Кволс "Радість виховання. Як виховувати дітей без покарання"

Нижче див. Таблицю помилкових цілей поведінки дитини


Немає коментарів:

Дописати коментар