суботу, 8 лютого 2020 р.

Нотатки "молодого" шкільного вчителя. Багатобукф, вибачте.

В освіті я вже понад 20 років, але три чверті з них працювала в коледжі. Отже, маю можливість оцінити шкільну систему ззовні. Цьогоріч повернулась до школи і, крім солідного педнавантаження, отримала класне керівництво 5 класом. Тижень навчання залишив емоційні враження.
Ранок. Перед першим уроком дітки здають мені гроші на харчування. У класі 37 душ (!), з них харчується не менше 20. Мені замало 1 хв. на дитину, чесно кажу. Отже, як мінімум 25 хвилин відбирає механічна робота. Не всі приходять перед першим уроком.Так, ще навідуються батьки з проблемами браку підручників, особистими запитаннями тощо.
Перший урок (у мене є власний): біжу до своїх "п"ятачків" перевірити, чи всі на місці, адже треба здавати звіт до райвно щодо відсутніх. Паралельно відповідаю на поточні питання, нагадую про харчування.
Перерва після першого уроку: доходять ті, хто не встиг/ забув здати гроші вранці. Розрахунки, перерва добігає кінця швидко.
Початок другого уроку. Мушу порахувати кількість обідів - сніданків - булочок, заповнити бланк замовлення і з грошима віднести до їдальні.
Перерва - отримую стосик папірців від завуча з методроботи та соціального педагога, які документи і хто має донести.
Третій урок. Знову йду до свого класу і нагадую про потребу донести те-се.
Перерва. Здаю потрібну інформацію завучу.
Четвертий урок. "Вікно", йду до бібліотеки доотримати підручники на дітей і на себе.
Перерва. Мої дітки харчуються, тому я пильную в їдальні. Хтось сів не за той стіл, з"їв не ту порцію, там не вистачило, там зайве. Розрулюємо.
П"ятий урок. Приходить телефонограма, що завтра о 15.00 я маю бути з учасником турніру правознавців у сусідній школі. У мене урок о цій порі? Нічого страшного, буде заміна. Так, ще треба учасників на черговий історичний конкурс, 5 осіб від школи, будьте ласкаві.
Шостий і сьомий уроки проходять без сюрпризів.
А тепер питання: скільки в мене часу на підготовку до наступного уроку? Скільки уроків я провела повноцінно, без відволікань? Я мовчу ще про "мікрорайон" і заповнення журналів, 40 списків з 37 душ! Усе від руки, навіть дані батьків не можна роздрукувати і вклеїти. У списку адрес обов"язково треба писати "буд.45", а не просто через кому вказати номер будинку.
Система не заточена на освіту. Як учитель, я маю контролювати безпеку дітей, доступ до харчування, збирати звітні папірці, організувати ремонт і "розвиток" кабінету, ще - підготувати кількох дітей до олімпіад, МАНу, конкурсів, турнірів. До речі, світла ідея зорганізувати турніри у вересні, чи не так? Саме за місцями олімпіадників оцінять мою роботу. Але! Те, як я проводжу звичайний урок, систему не сильно хвилює. Хіба якщо діти зашкодять своєму здоров"ю. Доки левову частку своїх зусиль учитель витрачатиме на рутинні невчительські маніпуляції, доти якість освітнього процесу буде не закономірним, а випадковим явищем, своєрідним бонусом, що дістається не всім.


12 вересня 2016 р.

коментарі від 

Vlad Krongauz 
додайте туди ж написані від руки інструктажі з ТБ по кабінету, по класу, Акти обстеження пільговиків, підготовку МАН, турнірів, олімпіад, безкоштовні заміни, відписки до районо. У мене теж 5й клас і двічі на день їдять. А ще годинні педнаради, чергування по школі, заповнення журналу (інд.бесіди, "Я обираю здоровий спосіб життя" і.т.д.).
Kulakova Natalia 
 А ще додамо: журнал маємо повернути до вчительської, почергувати, дати термінову (! до ... часу) відповідь/ інформацію/ заявку, знайти загублену форму/підручник/Не дрібничку, дати роз'яснення, підготуватись до "вчасної" заміни ( яку не оплачують)...

Немає коментарів:

Дописати коментар