Концептуальні ідеї стандарту освітньої галузі «Мистецтво»
Створюючи
Державний стандарт освіти в галузі «Мистецтво», ми спиралися на наукові
положення О. Савченко щодо системного втілення компетентнісного підходу в
освіту молодших школярів. Ці положення реалізовано у таких вимогах до
стандарту початкової освіти нового покоління.
По-перше, треба врахувати багатокомпонентність змісту (знання, вміння, досвід
репродуктивної і творчої діяльності, емоційно-ціннісні ставлення, життєвий
досвід, вплив середовища), ширше представити діяльнісний компонент, посилюючи
практичну спрямованість освіти та забезпечуючи набуття особистого досвіду
творчої діяльності. По-друге, забезпечити інтеграцію знань, адже
визначальна особливість молодших школярів — цілісність сприйняття й освоєння
навколишньої дійсності.
Розробляючи
Державний стандарт освітньої галузі «Мистецтво», ми врахували такі концептуальні
наукові ідеї:
· генетичний і функціональний взаємозв'язок художньої культури суспільства і
внутрішнього художнього світу особистості («людина в культурі — культура в
людині»);
· цілісність художньо-естетичного розвитку особистості молодшого школяра, що
забезпечується використанням різних видів мистецтва, і взаємоузгодженням
відповідних предметних мистецьких компетентностей, набуття яких необхідне для
формування в учнів поліхудожнього образу світу, між-предметної естетичної
компетентності;
· спрямованість мистецької освітньої галузі на розширення досвіду спілкування
і співпраці учнів, власного художнього самовираження у різних видах
художньо-творчої діяльності.
У новому
Державному стандарті освітньої галузі «Мистецтво», з огляду на компетентнісний
підхід, було реалізовано такі завдання-орієнтири:
• забезпечення наступності змісту
і вимог дошкільної й початкової освіти та перспективності з основною школою;
• укрупнення досягнень учнів (включення
простих умінь у складні);
• наближення результатів освіти
до життєвих реалій, суспільних і особистісних потреб дитини молодшого
шкільного віку;
• визначення складових ланцюжка
етапів засвоєння інформації: «мати уявлення — розуміти — вміти —
застосовувати»;
• удосконалення опису державних вимог до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів для забезпечення об'єктивності
оцінювання навчальних досягнень за загальними критеріями відповідно до
специфіки освітньої галузі «Мистецтво»;
• уникнення предметоцентризму (з
огляду на мінімальну кількість навчальних годин та цілісність галузі).
Немає коментарів:
Дописати коментар