пʼятниця, 5 січня 2024 р.

Під час наступної спроби освітніх реформ нам треба буде все зробити навпаки

 

Вибране 12 квітня 2023 р. 
Під час наступної спроби освітніх реформ нам треба буде все зробити навпаки:
• Спочатку забезпечимо реальне підвищення зарплати вчителя (створення умов для його професійного розвитку тощо), а потім проголошуватимемо реформи і вже не пустопорожні лозунги на кшталт «Вчителі – важливі!».
• Не педагогічна спільнота буде працювати на «авторитет» міністерки(ра), а міністерка(р) буде працювати на авторитет учителя. І звітуватиме про те, що вона(він) і її(його) команда зробили для нас. А ми будемо періодично навідуватись у МОН і лагідно запитувати: а міністерка(р) проводять у вас щодня «ранкові зустрічі» чи "а де у вас тут осередок творчості"?!
• Ми взагалі не будемо доручати будь-якій освітній конторі проводити хоч якісь реформи, а спочатку докорінно реформуємо ці контори. Бо досі вони хотіли реформувати нас, не реформуючи себе. Тож почнемо з реформування системи управління, реальної дебюрократизації, ліквідації конкурсо-ювілейо-сертифікато- та інших маній та освітніх маразмів.
• Ми не будемо покладати надії на якихось самопризначених «агентами змін» заробітчан та спритників, а запустимо головний ресурс розвитку освіти – свободу творити і витворяти. Тоді справжнім агентом змін зможе стати кожен.
• А ще ми не будемо створювати нові псевдореформаторські структури під «своїх», під прикриттям яких уже сформували нову привілейовану високооплачувану верству освітянської бюрократії, а навпаки почнемо з того, що ліквідуємо усі ці «шарашкині контори». Старі і нові…
• Ми розженемо наколоМОНівських дуполизів звичайних, які всі ці роки створювали теплу ванну для «голого короля». І… зробимо ставку на «огульних критиканів», які створять культуру творчого незадоволення. Без якої реформи ну ніяк не зрушаться з мертвої точки.
• Нам вистачить розуму зрозуміти, що реформи як і гроші люблять тишу, тому всю енергію освітянського потяга ми ні в якому разі не будемо перенаправляти у свисток (самопіар, звітики з відосіками тощо).
• А ще ми…
Втікає.

Немає коментарів:

Дописати коментар