Виступи міністрів і чиновників створюють враження, що десь у світі існує така унікальна освітня система, в якій можна стати розумним і успішним без зусиль в навчанні. Приходь до школи, добре проведи час, порозважатися супертворческімі методами - і все. Вдома не роби нічого. Але так не буває. Поширюючи фінську систему, не згадують, як багато часу діти присвячують навчанню! В Естонії те ж саме: вони зберегли хорошу традицію і культуру освіти. Нікого не треба переконувати, що без серйозної навчання (включаючи домашні завдання) нічого не буде. І це доводять країни, що показують кращі результати в дослідженнях PISA, - Сінгапур, Японія, Південна Корея. Після уроків в школі трохи спорту - і до ночі заняття тривають в приватних освітніх центрах. Хто не може собі цього дозволити - займається вдома сам. Той, хто не робить ні того ні іншого, приречений залишитися без диплома про вищу освіту. Правда і там вже з'явилася інновація - європейський диплом з третьосортних західних країн. Для Латвії це питання виживання, я сам один з тих, хто заробляє в цій системі, але результат всім зрозумілий.
Абсолютна більшість людей, не знаючи, про що йде мова, хапаються за слово "компетенції". І родинне слово "компетентний". Якщо хтось компетентний (наприклад, лікар), він хороший. І такі "компетенції" у розумінні тих, хто просуває реформу. Однак ніякого зв'язку між компетенціями і компетентністю немає. До цього ще додаються "навички", однак реформа змісту освіти, заснована на навичках, пройшла у 2000 році! Навички - це не те саме, що компетенції. Однак ці слова вживають, без різниці, не тільки обивателі, а й вище чиновництво, і політики. Не розуміти питання, але приймати по ньому рішення - це характерно для латвійського політичного управління ".
Даце Юдіна-Німанн розповіла про свій досвід роботи зі студентами вузу: коли вона викрила їх в плагіаті, вони не тільки не соромно було, але і стали агресивно наполягати на тому, що "самі писали, збирали, думали". Довелося роздати чисті листки паперу і запропонувати на одній сторінці викласти короткий зміст написаного і продуманого. На цьому колізія закінчилася: жоден з плагіаторів з цієї простої завданням не впорався ...
далі читати тут
Абсолютна більшість людей, не знаючи, про що йде мова, хапаються за слово "компетенції". І родинне слово "компетентний". Якщо хтось компетентний (наприклад, лікар), він хороший. І такі "компетенції" у розумінні тих, хто просуває реформу. Однак ніякого зв'язку між компетенціями і компетентністю немає. До цього ще додаються "навички", однак реформа змісту освіти, заснована на навичках, пройшла у 2000 році! Навички - це не те саме, що компетенції. Однак ці слова вживають, без різниці, не тільки обивателі, а й вище чиновництво, і політики. Не розуміти питання, але приймати по ньому рішення - це характерно для латвійського політичного управління ".
Даце Юдіна-Німанн розповіла про свій досвід роботи зі студентами вузу: коли вона викрила їх в плагіаті, вони не тільки не соромно було, але і стали агресивно наполягати на тому, що "самі писали, збирали, думали". Довелося роздати чисті листки паперу і запропонувати на одній сторінці викласти короткий зміст написаного і продуманого. На цьому колізія закінчилася: жоден з плагіаторів з цієї простої завданням не впорався ...
далі читати тут
Немає коментарів:
Дописати коментар