четвер, 4 липня 2024 р.

Збирачі лайків/вподобайок

"Єслі нє лайкнєш, то у тібʼя нєт і кусочка сєрдца"... Воно мені ще й погрожує, холєра! #ШІ_експеримент





А ну бігом накидали слова вдячності цьому відважному герою!!!


 Зметикувавши, що аудиторія почала розрізняти потроху генеровані ШІ картинки або ж тестуючи незаяложений підхід, мoскoвитcька ботня запустила нову струю картинок.

Це фотографії реальних людей, як українців, так і іноземців (був канадієць, наприклад), з жалісливим супровідним текстом (типу: це остання фотографія, яку прислали дітки перед тим, як їх yбuло paкетою, внучок ти мій внучок... Або: мій тато на bійні, мою маму yбuло paкетою, я в дитбудинку. І надпис російською, що якщо ти не лайнеш, то серця у тебе нема.
Моє припущення щодо зміни характеру зображень таке: тестують, які моральні емоції краще заходять: жаль? радість? почуття провини? розпука? страх?
"Коефіцієнт кліків" (CTR - показник ефективності таргетингу) контенту, створеного IRA (Агенція інтернет-досліджень,або ж моск. ботоферма), у 10 разів вищий, ніж у типових Facebook-оголошень (Ribeiro, 2019). IRA чудово знає, як сконструювати повідомлення так, аби на нього хотілося клікнути. При чому до кожного добирається свій ключик: негатив, загроза, почуття провини - для одних; обурення і бажання написати "та розплющіть же очі, остолопи, це ж іпсятина!" - для інших (таких, як я). Але, саме завдяки правильній конструкції повідомлень (небезпечно думати, що для цього не використовується наука. Використовується, повірте мені), маніпулятори проникають в глибину та в ширину соціальних мереж.
Будьмо уважні і обережні.
Багато з вас пише, що це для набивання підписників. Не згодна. У випадку скріна - це секта, так. Вони заполонили всі групи, наприклад, Книжкова барахолка чи Наші в Фінляндії (тематика не важлива) з однотипними повідомленнями. Вони постять у цих спільнотах, або ж боти ще часто постять. Навряд чи "ніхто мене не привітав" допоможе групі Наші в Фінляндії набрати підписників: це надто нішева група. Натомість, дає матеріал, як реагують учасники групи, куди і як поширюють інфо. Цілі мапи можна скласти по тому, як ходить інформація, що зачіпає струни емоцій.

Немає коментарів:

Дописати коментар