Екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук днями розмістив кілька дописів у соцмережі Facebook, у яких звернув увагу одразу на кілька, на його думку, проблемних питань для української освіти.
Одне з них, зокрема, стосується кількість вчительських вакансій у школах Києва. Це 1371 робоче місце.
Як написав Лікарчук, саме це питання має бути першим серед перших для обговорення на всіх серпневих конференціях. Також він запропонував надати слово для доповіді вчителям, які покинули роботу в школі.
Це буде таке шоу, від якого заплачуть навіть найстійкіші.
Мати Василева. Знав, що їх тьма. Але, що ця тьма вже схожа на тьмутаракань, зрозумів лише сьогодні вночі, коли під завивання тривог переглядав новинну стрічку Інтернету. Це я про тих, хто напередодні нового навчального року вирішив розповісти вчителю, як той має вчителювати. Образно кажучи, повилазили із усіх нір і нірок. І всі кинулися вчити вчителя.
Як мені хочеться кожному із них сказати:
Панове. У закладах освіти сьогодні куча вакансій. Якщо знаєте як вчителювати, то приходьте в школу. Матимете ставку, вчительську зарплату, щоденний головний біль і кучу дурних справ, якими вас обвішають, як собаку будяками. І папери, папери, папери… Це, крім чергування, звітів, олімпіад, МАНу, семінарів, написання планів, заповнення журналів…. За які не платять. І все це, як у клітці, бо педагогічна свобода, гарантована законом, у наших реаліях – міф…. Ото вам будуть і воркшопи, і вебінари, і (не) конференції, і забіги, і ще багато чого. Лише прийдіть!
Але ж не прийдуть. Бо організовувати шоу, радити із захмарних висот та сяяти фейсом на екрані – цікавіше і приємніше, аніж щоденно перти вчительського плуга. Та і платять за все те у рази більше, ніж річна вчительська зарплата…
А якщо відверто, то все це примушує мене укотре згадати слова мудрого Григорія Сковороди: «Не вчіть яблуню родити яблука, а краще відженіть від неї свиней».
Допис Лікарчука набрав понад 800 поширень, що свідчить про підтримку його думок ведикою кількістю освітянської спільноти.
Немає коментарів:
Дописати коментар