ЕФЕКТИВНЕ НАВЧАННЯ
Едгар Дейл в 1969 р. виявив найбільш ефективні способи навчання.
Едгар Дейл прийшов до висновку, що:
- слухати лекції на тему або читати матеріали по предмету - це найменш ефективний спосіб вивчити щось;
- навчати інших і використовувати досліджуваний матеріал у власному житті - це найбільш ефективний спосіб вивчити щось.
Результати досліджень він представив у вигляді схеми "Конус навчання".
Едгар Дейл викладав учням один і той же навчальний матеріал, але різними способами. А потім аналізував їх здатності згадувати вивчену інформацію після закінчення навчання.
Хоча в основу конуса дійсно покладені результати дослідження Дейла, процентні дані обчислювалися не ним, а його послідовниками в результаті їх власних досліджень.
Навіть хоча Конус навчання, що набув широкого поширення, містить не зовсім точні дані, він є керівництвом для найефективніших технік навчання, які тільки здатний сприйняти людський мозок.
Конус навчання наочно і просто пояснює, чому фрагменти з фільму запам'ятовуються краще, ніж прочитана книга на ту ж тему. Фільм використовує аудіо і візуальні аспекти, які людський мозок більш схильний запам'ятовувати.
Немає коментарів:
Дописати коментар