ЧИМ ВІДРІЗНЯЮТЬ ПОВНІ І ГЛИБОКІ ЗНАННЯ ВІД ГНУЧКИХ, СИСТЕМНИХ І МІЦНИХ ЗНАНЬ?
Оцінювання в нашій освіті є процесом суб'єктивним, екзистенціальним і навіть містичним - до такого висновку приходиш, переглядаючи Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ №329 від 13.04.2011 р.):
10 - учні мають повні, глибокі знання в межах вимог навчальних програм, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення
11 - учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми
12 - учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення
Тобто на 10 мають знати все в межах програми і використовувати ці знання на практиці, але без аргументів(!), на 11 - все те, що на 10 + але вже аргументовано(!), вміти користуватися пошуком Гугла та розв'язувати задачі. На 12 - вже не тільки аргументовано, а й усвідомлено(!), причому навіть у нестандартних ситуаціях + вміти читати підручники та статті в Інтернеті і приймати рішення (щодо чого?)
П.С.
Весь час користувався своєю "шкалою"
12 - не оцінка, а нагорода за успіхи
11 - має міцні знання та уміє їх самостійно застосовувати в межах вимог навчальної програми
10 - майже "11", але трішки не вистачило
9 - це достатній рівень, хоча місцями все не так райдужно.
8 - знання є достатніми для розуміння причинно-наслідкових зв'язків та виконання завдань середньої складності
7 - "бачу що вчив(вчила), і щось знаєш, навіть задачу пробував розв'язувати"
6 - має певний набір знань (фактів), може виконувати нескладні завдання під керівництвом вчителя.
5 - "невже і двієчники можуть читати?"
4 - це коли не хочеш поставити "3"
3 - знає окремі розрізнені факти, виконує елементарні завдання на репродуктивному рівні
2 - "не вчив, до школи сьогодні потрапив випадково"
1 - визнання вчителем власного безсилля щодо співпраці з учнем
Немає коментарів:
Дописати коментар