ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ ПРО УКРИТТЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
щира подяка ДСНС України за фахову допомогу в підготовці роз’яснень
Головне питання, яке зараз хвилює батьків, здобувачів освіти, працівників закладів, а також освітніх управлінців та органи місцевої влади - безпека учасників освітнього процесу під час нового навчального року. В інформаційному просторі точаться суперечки між батьками про те, чи варто розпочинати освітній процес в очному форматі, чи ні. На сайті Президента була розміщена петиція щодо заборони очного навчання у всіх закладах освіти до закінчення воєнного стану і військових дій, яка набрала необхідну кількість підписів та була розглянута Президентом. У відповіді Президент зазначив, що організація освітнього процесу залежатиме від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці https://bit.ly/3ReyRbn.
Міністерство освіти і науки України рекомендувало організовувати освітній процес залежно від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Одним із ключових критеріїв для здійснення очного освітнього процесу є наявність обладнаного укриття для всіх учасників освітнього процесу. Про це інформує Міністерство освіти і науки України у роз’ясненнях щодо особливостей організації нового 2022/23 навчального року. Крім того, тут же містяться рекомендації першочергових кроків із підготовки до 1 вересня https://bit.ly/3P2QaKU.
Є певна невизначеність з розподілом обов’язків щодо підготовки укриття до нового навчального року та його облаштування, деякі органи місцевої влади перекладають це на керівників закладів освіти, водночас деякі керівники самостійно починають готувати укриття, залучаючи до цього працівників закладів освіти та батьків. Учасників освітнього процесу турбує, якого виду укриття має бути в закладі освіти, щоб розпочати освітній процес, чим має бути оснащене таке укриття, хто має готувати його до навчального року та інші важливі питання.
Служба освітнього омбудсмена підготувала роз’яснення, щиро дякуємо Державній службі України з надзвичайних ситуацій за фахову допомогу в підготовці роз’яснень на такі важливі запитання:
Наявність яких видів захисних споруд у закладі освіти дає можливість розпочати очне навчання під час воєнного стану
Чи дозволяє наявність підвалу в закладі освіти розпочати очне навчання
Хто визначає, чи дозволяє захисна споруда або підвал у закладі освіти розпочати очне навчання
На якій відстані повинні знаходитись захисні споруди інших суб'єктів господарювання, які можуть використовуватися для різних типів закладів освіти
Які нормативи та розрахунки площі укриття на 1 людину, зокрема дитину дошкільного віку, дитину молодшого шкільного віку, підлітка та дорослу людину?
Чи є типовий проєкт для будівництва швидкоспоруджуваних захисних споруд, на яку максимальну кількість людей може бути розраховане таке укриття? Чи реально його побудувати до початку навчального року
Які фортифікаційні споруди можуть бути побудовані або використані наявні для укриття здобувачів освіти
Чи обов'язково повинно бути два виходи в укритті
Чи може школа використовувати підземні станції метрополітену, автостоянки, паркінги, гаражі, підземні торговельні центри тощо для укриття здобувачів освіти на підставі завчасних домовленостей
Коли захисна споруда вважається непридатною для укриття
Хто відповідає за облаштування укриття у закладі освіти
Хто повинен виділити кошти на облаштування укриття у закладі освіти
Хто визначає готовність укриття
Які вимоги до оснащення та утримання протирадіаційних укриттів у закладах освіти
Чи передбачені туалет, запаси води, вентиляція, опалення тощо у найпростіших укриттях - підвалах
Якщо заклад освіти розпочав очне навчання, чи зможуть мешканці прилеглих будівель користуватися укриттям
У школі понад 1000 дітей, 50 працівників, укриття розраховано на 300 осіб, чи може школа розпочинати очне навчання
Що заборонено робити під час перебування в укритті (Правила поведінки для здобувачів освіти та працівників)
Що робити, якщо повітряна тривога триває дві, три, години, а діти знаходяться в укритті закладу освіти
З якою частотою та як правильно прибирати укриття
Хто несе відповідальність за перебування дітей в укритті, якщо зі здобувачем освіти або працівником стався в укритті нещасний випадок через раптову несправність вентиляції в укритті, протипожежних засобів або іншу раптову несправність укриття
Якщо дитина не бажає перебувати в укритті, покидає його, які мають бути дії педагогів
Що робити, якщо повітряна тривога триває, але необхідно терміново покинути укриття, наприклад, через пошкодження споруди, її затоплення або з інших, визначених Порядком перебування в укритті причин? Хто має здійснювати виведення учасників освітнього процесу в такому разі?
Що робити, якщо під час перебування учасників освітнього процесу в укритті в будівлю влучила ракета
Що робити, якщо повітряна тривога застала дитину в дорозі (варіанти: дитина дістається пішки, транспортом або шкільним автобусом)? Які дії педагога(ів), коли повітряна тривога застала під час перевезення учнів шкільним автобусом до або з закладу освіти
Чи має право педагог відпустити дитину додому, на прохання батьків, під час повітряної тривоги https://bit.ly/3uNKNaq.
Ці відповіді будуть корисними для розуміння ситуації всім учасникам освітнього процесу, а також управлінцям.
Також звертаю увагу, що на сайті ДСНС можна ознайомитися з алгоритмом дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту, до яких також вносив свої пропозиції. https://bit.ly/3axE3Xk.
Крім того, хочу наголосити керівникам закладів освіти, що ДСНС готові надавати консультації та підтримку керівникам закладів освіти в межах їхньої компетенції щодо організації захисту учасників освітнього процесу в укриттях.
Світлина - укриття одного із https://bit.ly/3AONY5K
Немає коментарів:
Дописати коментар