Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН. Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.
Щоб процес перевірки зошитів був правильним, зручним та результативним, скористайтесь добіркою сталих висловлювань від Всеосвіта й за бажанням доповнюйте її власними креативними фразами.
Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:
Супер | Неймовірно |
Талановито | Фантастично |
Дивовижно | Приголомшливо |
Молодець | Ідеально виконано |
Бездоганно | Краще не буває |
Чудово | Неймовірно |
Чудова робота | Оригінально |
Чудова ідея | Так тримати |
Прекрасно | Відмінний результат |
Гарна робота | Бездоганна робота |
Геніально | Відмінна робота |
Гарна думка | У тебе все вийшло |
Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:
Ти робиш значні успіхи | Це дуже втішно |
Добре впоралась/впорався | Продовжуй у тому ж дусі |
Ти це зробила/зробив | У тебе дуже добре виходить |
Рада/радий за тебе | Я знала/знав, що ти впораєшся |
Ти швидко вчишся | Ти на правильному шляху |
Твоя думка цікава | Значно краще |
Якщо ви бажаєте емоційно підтримати дитину, скористайтесь такими формулюваннями:
Щодня тобі вдається усе краще | В тебе є прогрес |
Ти сьогодні багато працювала/працював | Це дійсно щось неймовірне |
Ти сьогодні гарно працюєш | Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал |
Тепер ти все зрозуміла/зрозумів | Це завдання вдалося найкраще |
Старайся, ти можеш | Ти вдосконалюєшся |
Тепер тебе ніщо не зупинить | Вже виходить добре |
Цілком слушно | Це здорово |
Отак правильно | Цього разу ти це зробила\зробив |
Набагато краще | Ти перевершила\перевершив себе |
Ти рухаєшся у правильному напрямку | Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде |
Кожному буде приємно прочитати у своєму зошиті слова підтримки від вчителя:
Ти зростаєш над собою | Сьогодні справи йдуть набагато краще |
Молодець, ти проявила/проявив свою фантазію | Твоя робота з кожним днем стає краще |
Ти робиш впевнені кроки вперед | Ти дійсно на вершині |
Ти вже маєш значні успіхи в цьому | Я дуже пишаюсь тобою |
Щоразу краще | Ти дійсно в темі |
Так тримати | Ти все зрозуміла/зрозумів |
Я вражена твоєю роботою | Ти майже все зрозуміла/зрозумів |
Як тобі це спало на думку? | Я рада бачити, що ти так вправно працюєш |
Ти робиш все так просто | Вітаю, тобі підкорилося складне завдання |
Дякую за відповідальне ставлення до роботи | Ти швидко вчишся |
Це найкраще, що ти коли-небудь робила/робив | Я вірю у твої сили |
Я ніколи не бачила, щоб хтось робив це краще | Щиро радію твоїм успіхам |
Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:
Уважно перевір це завдання | Уважніше, будь ласка |
Відшукай помилку | Перечитай, спробуй знайти помилку |
Тут сховалась помилка | Спробуй самостійно знайти помилку |
Треба ще раз повторити цю тему | Не все вдалося, наступного разу буде краще |
Треба потренуватися ще | Треба попрацювати додатково над такими завданнями |
Спробуй ще раз розв’язати це завдання | Є над чим працювати, я тобі допоможу |
Не поспішай | Потренуйся виконувати таке завдання |
Зможеш самостійно знайти помилку? | Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку |
Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт: самостійної, парної, групової, проєктної діяльності учнів. Такі репліки дозволяють зробити зауваження без зайвих образ, підтримати та надихнути кожного оригінальним та несхожим на інших коментарем.
Корисна порада: щоб суттєво спростити свою роботу, вчителю достатньо роздрукувати усі ці фрази, заламінувати їх та використовувати під час перевірки зошитів. З часом більшість фраз швидко запам’ятовується.
Немає коментарів:
Дописати коментар