1. Почати видавати документи про загальну середню освіту всім підряд, незалежно від того, здобув її випускник школи чи просто відсидів певний час за шкільною партою. Позбавити вчителя будь-яких важелів впливу на тих, хто вчитись не хоче: наприклад, скасувати другорічництво, оголосити всі оцінки позитивними тощо.
2. Фінансувати шкільну освіту за залишковим принципом, щоб її матеріально-технічне забезпечення аж ніяк не могло вийти на сучасний рівень.
3. Взяти курс на імітацію і профанацію навчання, зокрема змиритись з масовим використанням ГДЗ. Прикривати «культуру списування і плагіату» розмовами про академічну доброчесність.
4. Навантажити школу працею Сізіфа: конкурсоманією, ювілейоманією, звітоманією, заходоманією тощо.
5. Запустити процес зворотної селекції керівників шкіл, спрямований на видавлювання справжніх лідерів освіти (їх замінили на удаваних штатних «агентів бла-бла-бла-змін») та зрощування гіперслухняного, але недієздатного менеджера освіти.
6. Опустити оплату роботи вчителя-початківця за межу фізичного виживання, щоб талановита молодь не йшла до школи та до педуніверситетів.
7. Культивувати навчену безпорадність та усіляко підтримувати професійну деградацію вчительства шляхом збереження начальникоценрованої системи управління, удаваної методичної роботи та професійного розвитку, появи сертифікатоманії тощо.
8. Створити агресивне середовище навколо школи та вчителя шляхом перенаправлення агресії хворого соціуму у їхній бік.
9. Зберігати вкрай перевантажені й відірвані від реального життя навчальні програми, які демотивують більшість учнів і позбавляють їх реальних можливостей для зростання. Чинити перепони нетиповим освітнім програмам.
10. Підтримувати вкрай неефективну корумповану систему навчального книговидання.
Освітній експерт:
Немає коментарів:
Дописати коментар