понеділок, 26 вересня 2022 р.

Як вчителю атестуватися на вищу кваліфікаційну категорію

 

Запитання

Яким вимогам має відповідати вчитель, щоб атестаційна комісія ухвалила рішення про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»?

Відповідь


Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» присвоюють атестаційні комісії ІІ (ІІІ) рівня.

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій визначені в пунктах 4.3–4.6 Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Спеціаліст вищої категорії:

  • має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  • забезпечує засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм
  • формує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці
  • активно впроваджує форми та методи організації освітнього процесу, що сприяють максимальній самостійності навчання учнів/вихованців
  • володіє широким спектром стратегій навчання
  • застосовує нестандартні форми проведення уроку
  • знає:

  • – основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

    – теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає

    • використовує:

    – методи компетентнісно-орієнтованого підходу

    – диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців

    – ІКТ, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі

    • володіє:

    – технологіями творчої педагогічної діяльності, враховуючи особливості навчального матеріалу та здібності учнів/вихованців

    – володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами

    – різними формами позаурочної роботи, активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі

    – ораторським мистецтвом

    • лаконічно, образно і виразно подає матеріал
    • удосконалює свій професійний рівень постійно
    • упроваджує перспективний педагогічний досвід в освітній процес
    • продукує оригінальні, інноваційні ідеї
    • вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу у закладі
    • обізнаний з основними нормативно-правовими актами в галузі освіти
    • уміє:

    – розв’язувати педагогічні проблеми

    – аргументувати свою позицію

    – встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них

    • дотримує педагогічної етики, моралі.

    Зауважте!

    Вчителі без повної вищої освіти можуть бути атестовані на вищу категорію:

    • після отримання відповідної повної вищої освіти
    • за наявності стажу роботи на педагогічній посаді не менш як 8 років.

    джерело 

Немає коментарів:

Дописати коментар