Шановні колеги, вчителі, викладачі!
Відчула внутрішню потребу поділитися своїм досвідом проведення дистанційних занять, який, сподіваюсь, стане вам у пригоді для вдосконалення якості вашої педагогічної діяльності.
Мікрофони
ZOOM працює так, що основне джерело звуку чутно краще, ніж другорядні. Буває так, що слово вчителя заглушується сторонніми звуками, які надходять від інших учасників конференції. На початку кожного заняття я нагадую учням, що їм необхідно вимикати свої мікрофони для забезпечення якісного звуку від викладача, і вони вмикаються лише тоді, коли хочуть щось запитати або ж відповісти на поставлене запитання.
Учасники можуть тимчасово вмикати мікрофони тривалим затисканням клавіші “Пробіл”.
Учитель може власноруч вимикати мікрофони учасникам конференції, якщо розуміє, що їхні сторонні звуки заважають іншим працювати.
Звук комп’ютера
Кожен вчитель полюбляє демонструвати учням різноманітні навчальні відео, а уроки іноземних мов не обходяться без аудіювання. На жаль, коли ви ділитеся своїм екраном, звук комп’ютера учасникам конференції не чутно, якщо ви не налаштували програму правильно. Обов’язково треба перед натисканням кнопки “Ділитися” (або “Share”) поставити галочку в нижньому лівому кутку діалогового вікна перед запуском демонстрації (там написано “Ділитися звуком” або “Share sound”). Учні будуть чути звук вашого комп’ютера так, ніби це звук їхнього власного комп’ютера.
Ділитися звуком можна й без демонстрації екрана (вкладка “Розширені” або “Advanced” у тому ж діалоговому вікні).
Презентації
Часто натрапляю на дописи колег, де вони звітують про проведені уроки чи пари, долучають скріншоти конференцій, з яких стає зрозуміло, що презентація не була розгорнута. Тобто учні бачили не сам слайд, а повністю вікно PowerPoint з усіма панелями управління та наступними слайдами. Насправді, страшного нічого в цьому немає, але набагато якісніше презентація виглядатиме, якщо поділитися саме демонстрацією слайдів після її запуску.
Дошка та позначки на виведеному екрані
У ZOOM є дошка, якою я, наприклад, користуюся під час проведення будь-якого уроку (так, як звичайною дошкою у класі). На ній можна набирати текст, малювати, підкреслювати члени речення рівними лініями, ставити позначки у вигляді різних фігур, стрілочки, виділяти написаний текст кольором. Це дуже зручно, якщо призвичаїтися!
При виведенні на екран презентації або ж файлу з навчальними матеріалами також можна користуватися цими інструментами, щоб виділяти те, що учням треба записати, або ж підкреслювати/закреслювати щось.
Також там є можливість швидкого збереження знімків екрана в окрему теку. Після уроку можна надіслати їх учням, якщо хтось не встиг щось записати або зробити screenshot.
Кімната очікування
Please wait, the meeting host will let you in soon. Такі слова бачать ті, хто заходять на конференцію, де увімкнена кімната очікування. Викладачі в цьому ж випадку мусять вручну приймати кожного учасника конференції, і часто це забирає достатньо багато часу (наприклад, якщо в класі 30+ учнів). У випадку запізнення – ціла катастрофа. Вчитель може не побачити, що хтось долучається пізніше, і учень або буде відволікати вчителя повідомленнями у Viber, або просто пропустить урок, бо його не пустили. Бувають випадки, коли вчитель все бачить і пускає учня, але після цього звучать ліричні відступи про запізнення та необхідність вчасно приєднуватися до конференцій, щоб не переривати процес навчання. Час і умови такі, що не завжди учні винні в запізненні, і найкращим виходом з цієї ситуації може стати вимкнення “Кімнати очікування” (“Waiting room”) до початку уроку.
___
У цьому дописі немає конкретних інструкцій з ілюстраціями, куди натискати. Мета цього тексту – розповісти про існування деяких можливостей програми ZOOM. Хтось уже цим усім користується, хтось знайде відповідні налаштування та впорається самостійно. Усім, кому потрібна допомога, я готова приділити увагу та час за просте, але щиросердне “Дякую!”
Зробімо процес дистанційного навчання якіснішим
Немає коментарів:
Дописати коментар