Підвищення кваліфікації: 150 годин за 5 років
Учителі можуть зарахувати собі як обов’язкове підвищення кваліфікації не лише навчання в інститутах післядипломної педосвіти, а й інші профільні курси, вебінари, семінари тощо. Відповідну постанову КМУ було ухвалено 21 серпня 2019 року на засіданні уряду. Постанова набула чинності з дня її опублікування.
Загалом протягом 5 років учитель має здобути не менш як 150 годин підвищення кваліфікації. Проте, незалежно від того чи вичерпано 5-річну норму чи ні, – учителі мають підвищувати кваліфікацію щорічно – це обов’язкова умова атестації. Тож варто скористатися такою зручною формою підвищення кваліфікації, як вебінари – це і фахове зростання, і цікаве спілкування, і економія такого важливого для вчителя часу.
«Гроші ходять за вчителем на підвищення кваліфікації – це фундаментальна новація, запроваджена Законом «Про освіту». Наша мета – дати вчителю свободу вибирати найкращі для його зростання курси. Дуже довго ми дискутували про процедури та механізми, як саме цей інструмент мало бути впроваджено. В результаті довгих консультацій з Міністерством фінансів та іншими ЦОВВами ми дійшли до варіанту, прописаного в цій постанові. Як на мене, це не найкращий з можливих варіантів, задумували ми цей механізм трохи інакше, проте це вже оптимістичний початок. Я сподіваюсь, що надалі цей інструмент ще вдосконалюватиметься. Особливо важливо переглянути умови після певного часу з моменту впровадження, щоб відкоригувати, врахувавши отриманий досвід», – цитує тодішнього міністра освіти і науки Лілію Гриневич сайт МОНУ.
Також передбачається, що з 1 січня 2020 року вчителі зможуть використовувати виділені державою на підвищення кваліфікації кошти та навчатися в обраних ними організаціях. Алгоритм підвищення кваліфікації матиме такий вигляд:
1. Керівники закладів освіти після затвердження кошторису на рік оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений у цьому році на підвищення кваліфікації.
2. Протягом наступних 15 календарних днів із дня отримання зазначеної інформації кожен педагогічний та науково-педагогічний працівник, який має право на підвищення кваліфікації за рахунок зазначених коштів, подає керівникові пропозицію до плану підвищення кваліфікації на цей рік з інформацією про:
- тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо);
- форми;
- обсяг (тривалість);
- суб’єкта (суб’єктів) підвищення кваліфікації;
- вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про те, що послуга є безплатною.
3. Педагогічна рада закладу розглядає та затверджує план підвищення кваліфікації на відповідний рік у межах коштів, затверджених у кошторису закладу освіти за всіма джерелами надходжень на підвищення кваліфікації на цей рік.
4. На підставі плану підвищення кваліфікації керівник закладу освіти (уповноважена ним особа) забезпечує укладання договорів між закладом освіти та суб’єктом (суб’єктами) підвищення кваліфікації про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації на відповідний рік.
У договорі сторони можуть прописати, де та як саме організовується підвищення кваліфікації:
- за місцем провадження освітньої діяльності суб’єкта;
- та/або за місцем роботи педагогічних та/або науково-педагогічних працівників;
- за іншим місцем (місцями);
- та/або дистанційно.
Прочитати і завантажити Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників та Зміни
Немає коментарів:
Дописати коментар