четвер, 21 грудня 2023 р.

33 роки освіти незалежної України - 33 роки постійних "реформ", які нічого не змінили

 

33 роки освіти незалежної України - 33 роки постійних "реформ", які нічого не змінили:
- закон "Про освіту", 1991 рік;
- Про концепцію середньої загальноосвітньої школи України, 1992 рік;
- Державна національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття"), 1993 рік;
- закон "Про освіту", 1996 рік;
- "Концепція Державного стандарту загальної середньої освіти" 1996 рік;
- постанова "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання", 2000 рік;
- постанова "Про Концепцію загальної середньої освіти
(12-річна школа)", 2001 рік;
- "Національна доктрина розвитку освіти", 2001 рік;
- Державна програма «Вчитель», 2002 рік;
- Державний стандарт базової й повної середньої освіти, 2004 рік;
- указ "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні", 2005 рік;
- постанова "Про невідкладні заходи щодо запроваджен-
ня зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти", 2005 рік;
- програма «Рівний доступ до якісної освіти», 2006 рік;
- указ "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні", 2008 рік;
- Державна цільова соціальна програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти;
- Державна програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків»;
- "Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року", 2013 рік;
- Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” , 2016 рік;
- закон "Про освіту", 2017 рік;
- Програма великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», 2022 рік.
Що ми маємо на сьогодні?
- "реформоване" ЗНО;
- "12-річну" освіту;
- "нову українську школу", яка в незрозумілому стані - офіційно жива, а насправді МОНУ намагає її реанімувати;
- нові "назви" для колишніх шкіл.
А якість нашої освіти (що потрібно взяти в "лапки" - якість чи освіту?) піддається критиці на всіх щаблях суспільства.
Реформи гучно проголошуються з високих трибун - будемо переймати досвід Фінляндії, Естонії, Кореї та Сингапуру, потім різкий старт, "ривок" і за три роки все потрохи сходить нанівець, адже ми хочемо таких реформ, щоб не реформуватись самим, і це стосується як "низів", так і "верхів".
🧰 П.С. Серед "досягнень" забув 100% "сертифікатоманію", при якій підвищення кваліфікації замінилось пошуком "сертифікатів"


Немає коментарів:

Дописати коментар