Що таке кейс-уроки, сьогодні відомо багатьом. Освітній проект «На Урок» вже звертався до цієї теми у статті «Кейс-уроки: як пов’язати навчання з реальним життям». А у Бібліотеці «На Урок» є низка розробок, представлених колегами-новаторами.
Особливістю таких уроків є принципово новий спосіб структурування та представлення даних. Інформація, що розглядається на заняттях, стосується цілої теми, яка зазвичай вивчається впродовж кількох уроків або при засвоєнні тем кількох предметів. Знання подаються не у вигляді лекції, конспекту чи розповіді, а у формі інформаційної технології, своєрідного «портфеля», і тому створюють цілісне уявлення про явище, подію чи предмет, що вивчається.
Використання цієї технології передбачає, що учні працюватимуть із великими обсягами інформації, проводитимуть дослідження, аналізуватимуть і оцінюватимуть факти, робитимуть узагальнення, шукатимуть шляхи вирішення проблемної ситуації.
Важливим етапом учнівської діяльності має стати обговорення результатів роботи над кейсом і формулювання висновків. А тут доречно застосувати метод дискусії.
Дискусія – це метод, який передбачає обговорення певної проблеми і пошук шляхів її усунення або розв’язання. Дискусія вимагає не просто пошуку відповіді, а представлення вмотивованого висновку, чіткого і логічного формулювання власних думок і тверджень.
Що треба зробити, щоб дискусія була ефективною?
Організовуючи обговорення, треба пам’ятати про основні рекомендації, що допоможуть вдало провести дискусію й уникнути перетворення її на звичайну суперечку.
Неодмінною умовою успішності дискусії є зацікавлення учнів її проблемою. Ніхто не буде обговорювати будь-що просто за вказівкою. Ми включимося у процес тільки у тому випадку, якщо будемо зацікавлені сутністю обговорення.
Треба чітко визначити правила дискусії. Бажано залучити до формулювання правил самих учасників – школярів. Нехай вони внесуть свої рекомендації та окреслять обмеження. Так їм потім легше буде виконувати правила.
Слід коректно сформулювати проблему обговорення, чітко розділити альтернативні твердження (визначити тезу й антитезу), окреслити зміст понять, які будуть обговорюватися, попередивши при цьому, що змінювати його впродовж дискусії не можна.
Домовитися з учасниками дискусії про те, що їхні твердження, які будуть наведені впродовж обговорення, мають бути аргументованими й обґрунтованими.
Обрати серед учасників дискусії ведучого, який буде втручатися, якщо обговорення піде не за планом, відійде від запланованої лінії або будуть застосовані некоректні чи безпідставні твердження.
Намагатися залучити всіх учнів до обговорення проблеми, дати можливість вільно висловитися усім учасникам дискусії.
Обов’язково підбити підсумки обговорення і сформулювати висновок.
Хто може брати участь у дискусії?
У процесі проведення кейс-уроків дискусія може відбуватися як між учителем та учнями, так і між учнями чи групами школярів (у такому випадку вчитель займатиме позицію стороннього спостерігача або рефері).
Немає коментарів:
Дописати коментар