Нам потрібно уважно придивитися до наших шкіл і визначити все, що нам більше не потрібно робити. Потрібно знайти якомога більше речей, які ми зможемо зняти з тарілок перевантажених освітян. За своєю суттю, мистецтво віднімання полягає у видаленні периферійних частин системи, щоб ми могли краще зосередитися на найважливіших речах.
Школи — це складні системи, які врівноважують конкуруючі потреби різних акторів і зацікавлених сторін. Багато частин системи є результатом сильної пропаганди з боку невеликої групи — додати правило, або вимогу, або програму, або систему.
Так школи стають сумішшю пріоритетів та ініціатив.
Більшість віднімань не відразу призводять до яскравих сонячних променів і надії, що вливаються крізь вікна класу. Але кожне маленьке віднімання може змусити людей почуватися трохи легше, дихати трохи легше.
Джастін Райх, професор Массачусетського технологічного інституту https://ascd.org/.../the-power-of-doing-less-in-schools
Коли школа опиняється в стані кризи віднімання стає секретною зброєю, щоб повернути її на правильний шлях.
Школи повинні припинити додавання та прийняти «мислення віднімання».
Звичайно, віднімання не вирішує всіх проблем, але воно може зменшити стрес, полегшити тягар і повернути вчителям одну річ, якої у них ніколи не вистачає: час.
Час для навчання дітей.
«Речі, які ми прибираємо з учительських столів».
Головні «неїстівні страви», які слід прибрати з тарілок вчителів:
1. Мінімізуйте усілякі наради, атестації, сертифікації, агентозмінські тусовки з модними назвами тощо.
2. Спекайтесь менталітету постійної активності, який краде особистий час. Запровадьте і жорстко дотримуйтесь «права на відключення» вчителя в позаробочий час.
3. Звільніть вчителів від надмірного контролю, необхідності звітувати про «проведені заходи» тощо.
4. Утримуйтеся від додавання непотрібних (неефективних тощо) псевдоінновацій та модних інструментів.
5. ... ?
Реформи заради реформ! НУШ навіть ще не вилупилась! Ще жодного випуску не було! Втисячне - ВІДЧЕПІТЬСЯ ВІД ДІТЕЙ, їм і так непереливки!
Виходить так, що НУШ розпочато фактично у 2019 році. Сьогодні ці діти - 6 клас! Здебільшого - 5! З цих 5 років - 3 роки пандемії, 2.5 роки повномасштабної війни. Ці діти опанували дистанційні методи, ці діти вчаться в підвалах. Коли чую про недолугість школи чи освіти чи падіння якихось там результатів PISA, то завжди дивлюся, що це за нелюди про це говорять.
Даєш СуперНУШ! Комісії та комітети з розробки, нові тиражі паперів, наради-вебінари... життя!! Ну і фінансування відповідно...
Немає коментарів:
Дописати коментар