неділя, 21 червня 2020 р.

Про умови для дистанційного навчання

Уже зрозуміло всім, що «цей дощ на довго». Не випадково прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявляє, що зо ще 2 роки будемо жити "в нових умовах". Звісно, ніхто точно не знає, яким буде початок наступного навчального року. Але…
Скоріш за все доведеться використовувати очне навчання у малих групах та індивідуально у поєднанні з дистанційною формою, тому необхідно:
1. Забезпечити можливість очного навчання у малих групах та індивідуально.
2. Створювати умови для дистанційного навчання.
Михайло Девдера констатує: Може, я не в курсі, але таке враження, що в нас ніхто не готується серйозно до того, що нас чекає з 1 вересня. Чи то вважають, що "якось воно складеться/розсмокчеться/вляжеться", чи думають, що вже таку потужну "дистанційну" налагодили, аж Сінгапур заздрить, чи просто всім начхати - не знаю... Бачу тільки, що ніякого поступу, все йде так, ніби коронавірус вивітриться і 1 вересня всі шкільні дзвоники покалатають традиційний Перший дзвінок... Безглуздо якось...
Уточню один момент. Не просто нічого не робить, а навіть поняття зеленого немає, що треба робити. Тому постійно про це пишу, щоб хоч якось спонукати піднімати дупу.
Зокрема, звертаю увагу на ось цей матеріал на порталі "Освітня політика.
Цитую початок: Найкраще з того, що сталось з системою освіти України за останні 100 років – це карантин, введений у зв’язку з пандемією коронавірусу?!
Чому так? Бо настав час робити сміливі, абсолютно нестандартні кроки, які нарешті дозволять нам збудувати «школу, яка не школа».
На жаль, "там, на верху" голос розуму та елементарного здорового глузду поки не чують. Мабуть, чекають, коли клюне у дупу «смажений півень» і 1 вересня настане повний параліч системи освіти.
Уже ж є наочний приклад із несвоєчасним скасуванням пробного ЗНО, яке коштувало нам, платникам податків, 53 млн. грн. Як бачимо, ціна некомпетентності і неспроможності брати на себе відповідальність є високою. І чим далі, тим буде на порядок вищою…
Ще раз констатую очевидні речі на які має бути НЕГАЙНА адекватна відповідь:
• Школа уже не буде виконувати роль «камери зберігання» дітей.
• Школа – це не стіни, це стиль навчання, певна філософія освіти.
• Школа зразка 1632 року із класно-урочною системою, яку вибудував ще Ян Амос Коменський, нарешті відійде у минуле. Утвердиться школа індивідуальних освітніх траєкторій.
• Звісно, залишиться у минулому і поурочна оплата праці вчителі.

Наприклад, уже писав про те, що у зв'язку з карантином актуалізувалась ідея Open-air classroom. Сподіваюсь, до кінця літа засновники виділять додаткові кошти, щоб зробити зелений(і) клас(и) у кожній школі.
Навчання у малих групах у великих містах вимагатиме значної кількості приміщень, тож уже зараз ці простори треба знайти. Десь можна задіяти культові споруди, десь орендувати бізнес-центри, а десь викупити і до осені добудувати котеджне містечко, яке стане розосередженою у просторі школою…
Де взяти на це гроші? Відповідь очевидна: левова доля коштів із фонду боротьби з COVID-19 має йти на освіту!

Вчора писав про те, як діють у Англії.
Мільярд фунтів стерлінгів*, щоб наздогнати
(Поки ми "жуємо соплі" із призначенням міністра...)
Державний міністр з питань шкільних стандартів Англії Нік Гібб(Nick Gibb) оприлюднив план як допомогти учням упродовж літа надолужити прогалини у навчанні, які виникли за час карантину. Акцент робиться на навчанні один-на-один або навчанні в малій групі(one-to-one tuition or small-group tuition).
З огляду на те, що зараз вкрай потрібна підтримка учнів в період літніх канікул, вони взялись за створення літніх навчальних проектів.
Зокрема, на Національну програму тьюторства для учнів з обмеженими можливостями виділено 350 мільйонів фунтів. Також збільшено бюджети початкових і середніх шкіл на 650 мільйонів фунтів.
До речі, у них тьюторство(репетиторство) оплачується із розрахунку близько 50 фунтів на годину(1 660 грн). Ще раз повторюю: 1 660 грн. коштує година(одна година!) роботи тьютора(репетитора)**.
Йде активний пошук додаткових просторів для навчання(Community spaces) із значно більшими розмірами класних кімнат для розміщення менших груп(до 15 учнів).
У середу лідер лейбористів Кейр Стармер закликав створити національний план оздоровлення шкіл.
"Есть ли у вас план, мистер Фикс?"
Ой, не заздрю я тій людині, яка зараз очолить МОН...
Навіть у випадку, якщо вона може відповісти:
— Есть ли у меня план? Есть ли у меня план? Да у меня целых три плана! (мультфильм "80 дней вокруг света").
*Мільярд фунтів стерлінгів = 33 мільярди грн.
**Мінімальна заробітна плата там - 8.72 GBP / год. Праця вчителя із індивідуального педагогічного супроводу учнів - це висококваліфікована робота, тому коштує майже у 6 разів дорожче. https://take-profit.org/statistics/wages/united-kingdom/
Читайте про це тут: Summer catch-up plan for England's schools pledged https://www.bbc.com/news/education-53011717
Catch-up plan should not be a 'distraction' from reopening schools in September https://www.telegraph.co.uk/…/catch-up-plan-should-not-di…/…
Boris Johnson's education catch-up plans do not reflect reality https://www.theguardian.com/…/boris-johnsons-education-catc…
Лідія Бурбан пише: А ми? Ми будем в Ворді колоночки заповнювати і брехливі звіти ваяти з використанням улюблених дієслів : забезпечили, здійснили, впровадили, виконали, узгодили, опрацювали тдтд... А МОН нам відповідатиме їхніми улюбленими словечками: прошу надати, на виконання, згідно якогось бла-бла, прийнято рішення, громадське обгово...бла-бла, консультації з громадськістю. Всенародна гра про вагони і ще там щось із відомої гуморески Райкіна.)))
P.S. Я розумію, що це мало б відбуватись на іншому рівні, але... Пропоную використати портал "Освітня політика" як платформу для створення національного плану дій http://education-ua.org/ua/
Перетворимо кризу на виклик, який дає шанс на побудову сучасної системи освіти нового тисячоліття!


Немає коментарів:

Дописати коментар