пʼятниця, 9 травня 2025 р.

Між реальністю та мрією


 Вчися.Медіа

3 дн. 
👩‍👧‍👦 Ще декілька десятиліть тому діти мріяли стати президентами, астронавтами чи балеринами. Але сьогодні мрії змінилися. Підлітки бачать, як сучасні інфлюенсери заробляють мільйони, створюючи розважальний контент, і прагнуть до такого ж способу життя. Про це пише американське ділове видання Fortune (https://cutt.ly/srkBfIxZ).
🔹 Хто такі представники покоління Альфа?
Покоління Альфа – це діти, народжені після 2010 року. Вони зростають у цифровому середовищі, де інтернет, соціальні мережі та штучний інтелект стали невіддільною частиною повсякденного життя. Від наймолодшого віку вони мають доступ до YouTube, TikTok, онлайн-ігор і влогів, що формують їхнє сприйняття світу, уявлення про успіх і, зрештою, – кар'єрні мрії.
🔹 Що каже статистика?
Згідно з опитуванням, проведеним соціальною комерційною платформою Whop у 2024 році серед 910 дітей віком від 12 до 15 років у США, найпопулярніші 10 кар’єрних амбіцій покоління Альфа виглядає так:
▪️YouTuber – 32%;
▪️TikTok-креатор – 21%;
▪️лікар або медсестра – 20%;
▪️розробник мобільних додатків / відеоігор – 19%;
▪️підприємець – 17%;
▪️митець – 16%;
▪️професійний спортсмен – 15%;
▪️професійний онлайн-стример – 15%;
▪️музикант – 14%;
▪️учитель – 14%.
Ці дані свідчать про чіткий інтерес до цифрових і творчих професій, які пропонують самовираження, гнучкість і – в очах дітей – швидкий успіх.
🔹 Чому саме цифрові професії?
Співзасновник Whop Кемерон Зоуб пояснює це так: “Покоління Альфа виросло, спостерігаючи, як ютюбери та стримери перетворюють звичайне відео на успішний бізнес. Ці люди здаються ближчими, доступнішими, ніж телезірки чи спортсмени, а їхній успіх виглядає досяжним”.
До того ж, на відміну від традиційних професій, де потрібна освіта, ліцензії та роки підготовки, цифровий шлях виглядає простішим. Платформи TikTok, YouTube, Twitch дають змогу почати “прямо зараз” – і цим користуються навіть діти.
🔹 Між реальністю та мрією: вплив сім'ї та середовища
Попри високий інтерес до цифрових професій, частина дітей усе ж обирає традиційні шляхи. Адже, за тими ж даними:
▪️20% мріють стати лікарями або медсестрами;
▪️15% – спортсменами;
▪️14% – вчителями.
Це може бути пов’язано з впливом родини. Якщо діти бачать, як батьки працюють у таких професіях або мають авторитетні приклади серед знайомих, то схильні наслідувати ці моделі.
🔹 Нові форми креативності
Учителька з Нью-Йорка Алісса Такер, яка веде популярний Instagram-акаунт @LiveFromSnackTime, провела власне опитування серед понад 800 000 підписників. Вона отримала як серйозні, так і курйозні відповіді: діти хотіли бути алігатором, снігоочисником чи навіть деревом. Але найчастіше згадували такі мрії, як творець відеоігор, митець або аніматор.
💭 “Колись, якщо дитина хотіла бути творчою, вона думала про малювання. Тепер – про YouTube, комп’ютерні ігри й соцмережі. Уявлення про творчість трансформувалося”, – каже педагогиня.
🔹 Чи загрожує це традиційним професіям?
Ні. Традиційні кар'єри залишаються важливими, але сприймаються поколінням Альфа інакше. Для них медик чи вчитель – не єдина дорога до визнання. А створення відео, стримів чи цифрових продуктів виглядає як не менш серйозна альтернатива. До того ж багато хто з дітей не виключає комбіновані варіанти: бути і вчителем, і TikTok-блогером; створювати ігри, і мати свій канал на YouTube.
🔹 Що це означає для освіти й суспільства?
Мрії покоління Альфа – це не просто захоплення. Це сигнал до змін у системі освіти, підходах до розвитку креативності й вибору професійної траєкторії. Тож важливо:
▪️не знецінювати інтерес дітей до цифрових професій;
▪️розвивати навички критичного мислення, медіаграмотності й самопрезентації;
▪️готувати освітню систему до нових викликів, де творчість і підприємництво в онлайні – не виняток, а правило.
Підписуйтеся на Вчися.Медіа, щоб бути в курсі важливих освітніх новин 🤗
Фото: freepic.com
Ми живемо в світі, де похорон важливіший за небіжчика, де весілля важливіше любові, де зовнішність важливіша, ніж розум. Ми живемо в культі упаковки, яка зневажає вміст.
Едуардо Галеано

Немає коментарів:

Дописати коментар