вівторок, 28 липня 2020 р.

Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту

Віктор Громовий
 Міністра, який візьметься розгрібати освітянські «Авгієві стайні», наважиться зробити не популярні, але справжні реформи, проклинатимуть сучасники, й лише нащадки через кілька десятиліть поставлять пам'ятник на подвір'ї МОН.
Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту:
• Повернути оцінку «незадовільно». Для того, щоб таки відчувалась гуманізація і підкреслювалась наша прихильність до оптимістичної гіпотези, можна назвати її як у Швеції «ще не задовільно».
• Повернути можливість відраховувати зі школи та залишати на другий рік тих, хто не спромігся опанувати програму.
• Привести у відповідність до європейських стандартів тривалість канікул. На практиці це означатиме збільшення тривалості навчального року на один місяць.
• Скасувати атестацію вчителів на рівні школи, проводити її за процедурою на кшталт ЗНО(як зараз проводять сертифікацію) та з урахуванням досягнутих практичних результатів.
• Відмовитись від поурочної оплати праці вчителя та збільшити мінімум утричі посадовий оклад директора школи та його заступників.
• Ліквідувати місцеві «управління»(департаменти, відділи освіти) та створити на їхньому місці центри сервісного обслуговування закладів освіти із принципово відмінними функціями.
• Припинити намагання реформувати освіту «зверху» за допомогою піар-проектів. Взяти курс на реформування школи «знизу» шляхом професійного розвитку вчителя, культивування свободи педагогічної думки і дії.
• Обмежити набір до ВНЗ удвічі( із розрахунку не більше 40% контингенту випускників шкіл).
• Припинити фінансування псевдонаукових установ, які не справляють відчутного впливу на зростання якості шкільної освіти.
Ваш варіант…. ?

Немає коментарів:

Дописати коментар