Перевірити й коректно прокоментувати роботу учня та мотивувати його до навчання допоможуть спеціальні шаблони, – повідомляє ВСЕОСВІТА.
Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН.
Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово.
Щоб процес перевірки зошитів був правильним, зручним та результативним, скористайтесь добіркою сталих висловлювань й за бажанням доповнюйте її власними креативними фразами.
Якщо робота виконана бездоганно, доречними будуть такі фрази:
| Супер | Неймовірно |
| Талановито | Фантастично |
| Дивовижно | Приголомшливо |
| Молодець | Ідеально виконано |
| Бездоганно | Краще не буває |
| Чудово | Неймовірно |
| Чудова робота | Оригінально |
| Чудова ідея | Так тримати |
| Прекрасно | Відмінний результат |
| Гарна робота | Бездоганна робота |
| Геніально | Відмінна робота |
| Гарна думка | У тебе все вийшло |
Якщо у роботі є деякі незначні помилки, доречно використати наступні форми вербального оцінювання:
| Ти робиш значні успіхи | Це дуже втішно |
| Добре впоралась/впорався | Продовжуй у тому ж дусі |
| Ти це зробила/зробив | У тебе дуже добре виходить |
| Рада/радий за тебе | Я знала/знав, що ти впораєшся |
| Ти швидко вчишся | Ти на правильному шляху |
| Твоя думка цікава | Значно краще |
Якщо ви бажаєте емоційно підтримати здобувача освіти, скористайтесь такими формулюваннями:
| Щодня тобі вдається усе краще | В тебе є прогрес |
| Ти сьогодні багато працювала/працював | Це дійсно щось неймовірне |
| Ти сьогодні гарно працюєш | Тепер ти зрозуміла/зрозумів цей матеріал |
| Тепер ти все зрозуміла/зрозумів | Це завдання вдалося найкраще |
| Старайся, ти можеш | Ти вдосконалюєшся |
| Тепер тебе ніщо не зупинить | Вже виходить добре |
| Цілком слушно | Це здорово |
| Отак правильно | Цього разу ти це зробила\зробив |
| Набагато краще | Ти перевершила\перевершив себе |
| Ти рухаєшся у правильному напрямку | Ти докладаєш багато зусиль – у тебе все вийде |
Кожному буде приємно прочитати у своєму зошиті слова підтримки від вчителя:
| Ти зростаєш над собою | Сьогодні справи йдуть набагато краще |
| Молодець, ти проявила/проявивсвою фантазію | Твоя робота з кожним днем стає краще |
| Ти робиш впевнені кроки вперед пппп | Ти дійсно на вершині |
| Ти вже маєш значні успіхи в цьому | Я дуже пишаюсь тобою |
| Щоразу краще | Ти дійсно в темі |
| Так тримати | Ти все зрозуміла/зрозумів |
| Я вражена твоєю роботою | Ти майже все зрозуміла/зрозумів |
| Як тобі це спало на думку? | Я рада бачити, що ти так вправно працюєш |
| Ти робиш все так просто | Вітаю, тобі підкорилося складне завдання |
| Дякую за відповідальне ставленнядо роботи | Ти швидко вчишся |
| Це найкраще, що ти коли-небудьробила/робив | Я вірю у твої сили |
| Я ніколи не бачила, щоб хтосьробив це краще | Щиро радію твоїм успіхам |
Якщо у роботі є певні помилки, доречними будуть такі фрази:
| Уважно перевір це завдання | Уважніше, будь ласка |
| Відшукай помилку | Перечитай, спробуй знайти помилку |
| Тут сховалась помилка | Спробуй самостійно знайти помилку |
| Треба ще раз повторити цю тему | Не все вдалося, наступного разу буде краще |
| Треба потренуватися ще | Треба попрацювати додатково над такими завданнями |
| Спробуй ще раз розв’язати це завдання ппппппп | Є над чим працювати, я тобі допоможу |
| Не поспішай | Потренуйся виконувати таке завдання |
| Зможеш самостійно знайти помилку? | Хід розв’язку правильний, спробуй знайти помилку |
Формувальне оцінювання допомагає вчителю знайти необхідні доречні слова та коментарі до різних видів робіт: самостійної, парної, групової, проєктної діяльності учнів. Такі репліки дозволяють зробити зауваження без зайвих образ, підтримати та надихнути кожного оригінальним та несхожим на інших коментарем.
Корисна порада: щоб суттєво спростити свою роботу, вчителю достатньо роздрукувати усі ці фрази, заламінувати їх та використовувати під час перевірки зошитів. З часом більшість фраз швидко запам’ятовується.

Немає коментарів:
Дописати коментар