пʼятниця, 25 жовтня 2019 р.

Технологія . Методика . Метод . Прийоми . Визначення

Ви пробували для себе визначитись, що є методи, прийоми, методики і технології? Це може виявитись не так просто, особливо коли читаєш пояснення: «метод проектів – це технологія…».
Ось моя спроба розібратися, що є що
Можливо вам це буде у допомогу))
Технологія –
Логічна схема побудови усіх складових педагогічного процесу, передбачає послідовність певних операцій в організації того чи іншого виду освітньої діяльності.
Приклад:
- проективно-рефлексивна технологія навчальної самоорганізації
- виховна технологія проективного життєздійснення
- технологія проактивного квест-тренінгу
- технологія превентивної гармонізації особистості

Методика –
спосіб організації діяльності учасників освітнього процесу, зумовлений закономірностями та особливостями набуття певних знань, умінь, навичок та досвіду.
Приклад:
– методика розвивального навчання Ельконіна-Давидова
– методика колективного творчого виховання
– методика диференційованого навчання
– методика командно-групової інклюзії

Метод -
систематизована сукупність кроків, які потрібно здійснити, щоб виконати певну задачу чи досягти певної мети
Приклад:
- метод педагогічної підтримки
- метод навчальних проектів
- метод пізнавальної гри
- метод експерименту
- метод суб’єкт-суб’єктного діалогу
- метод інтерактивної взаємодії
- метод евристичних досліджень

Прийоми –
елемент методу, що становить сукупність навчальних ситуацій,
спрямованих на досягнення його проміжної мети
Приклад:
- прийоми проектування успіху
§ демонстрація віри
§ акцентування здібностей
§ емоційне пестування
§ спільна радість
§ еврика
§ успіх породжує успіх

Форми організації різних видів освітньої діяльності – організаційна структура, яка регулюється певним, наперед визначеним розпорядком
Приклад:
Пізнавальна діяльність
***Форми щодо розширення кругозору та підвищення загального культурного рівня
- хвилинка цікавої інформації
- Кінолекторій
- Пересувна виставка
- Предметні тижні
- Вечір відповідей і запитань
***Ігрові форми
- Аукціон знань
- Гра-мандрівка
- Різнобій
- Інтелектуальне казино
***Пошукові форми
- Заочна експедиція
- Складання тематичних кросвордів
- Спостереження у природі
- Колективна (самостійна) пошукова діяльність

А наприкінці така історія:
Учениця захищає свою дослідну роботу на районному етапі МАН, одне з завдань – розробити методику, підібрати відповідні методи, прийоми…
Її перериває голова журі, говорить, що дівчина не може виконати таке завдання, так як не розбирається у темі, що і самі викладачі не зовсім розуміються на цьому. Учениці не дали, навіть, довести свою обізнаність (а вона таки розбиралася у питанні, ми з нею на це витратили достатньо часу, щоб вияснити усі «нюанси»). Роботу не пропустили на обласний етап. Але учениця все ж таки скористалася своєю розробкою, коли робила курсову вже у педагогічному коледжі.


Так, іноді важко буває розібратися в усіх поняттях. Що ж, пробуємо це для себе зробити))

Немає коментарів:

Дописати коментар