пʼятниця, 14 грудня 2018 р.

Музика танцю. 1 клас

Тема уроку: МУЗИКА ТАНЦЮ.
Мета і завдання:
  • ознайомити учнів із музикою танцю та різновидом танцю – дитячою грою;
  • формувати в учнів навички аналізу – інтерпретації музичного твору;
  • формувати в учнів навички поведінки та постави під час співу;
  • формувати інтерес до творів музичного мистецтва та музикування;
  • розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних творів, творчу уяву, фантазію учнів; 
  • розвивати навички акторської григолосом та інтонацією передавати настрій персонажів;
  • виховувати любов до народної творчості.
Обладнання:
  • для вчителя: ноутбук, проектор, баян, картки, мультфільм «Танок маленьких каченят», , мультфільм «Богданчик і барабан», ритмічна вправа «Овочеві ритми»;
  • твори для слухання: «Гарний танець гопачок», П. І. Чайковський «Вальс квітів із балету «Лускунчик», Чак Беррі . Johnny Be Good . З кінофільму «Назад в минуле», українська народна гра «Мак»;
  • твір для виконання:, українська народна гра «Мак»;
  • для учнів: картки із лепбука, маски каченят.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:
  • вхід дітей під пісню «Гарний танець гопачок» (0, 20 с).
1.1. Музичне вітання (0,30 хв.)

Створення емоційного настрою (баян) (0,10 с)

Чути дзвоник голосистий,

Він дзвенить, немов намисто.

Намистинки розсипає

Й весело нас всіх скликає.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі.

Хто готовий до уроку? (Ми!)

Хто бадьорий? (Ми!)

Молодці!

Вчитель:
  • Діти, сьогодні до нас завітали поважні гості.
Вероніка:
Так, гостей чимало ми в школі зустрічали.
Та таких розумних в нас ще не бувало.
Музичне вітання для гостей: (0,10 с)
Розспівка – привітання «Вийди, вийди, сонечко» (0,30 с)
1.2.Повідомлення теми та мети уроку (1 хв).

- Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, повчальним, казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)

- А ви на уроці якими маєте бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими)

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий урок.

Тема уроку: МУЗИКА ТАНЦЮ.
На сьогоднішньому уроці ми з вами:
  • дізнаємося, що ж таке танець;
  • ознайомимося із різновидом танцю – дитячою грою;
  • пригадаємо навички поведінки та постави під час співу.
    1. Актуалізація знань попереднього уроку «Три кити в музиці» (3 хв.).
- Друзі, щоб засвоїти нову тему уроку, ми маємо повторити попередню. Для цього вам необхідно пригадати, що ми вивчали минулого уроку. Пропоную вам загадки.
  • загадки;
  • поясніть, чому пісню, танець і марш назвивають трьома китами в музиці?
Пісня, танець і марш – головні музичні жанри (різновиди танців). Музика буває пісенна, танцювальна і маршова.
Поміркуйте, як розрізнити музичних китів. Розгляньте картинки. Яка з них характеризує музику пісні, танцю, маршу?

    1. Повідомлення учителя. Слухання музики (1 хв.).

    2. Творче завдання: Д. Кабалевський. «Три кити» (3 хв.). Слухання. «Пісня», «Танець», «Марш»
        1. Інформаційне повідомлення вчителя (1 хв.):
      - Ми продовжуємо наш урок. Серед різноманітних ігор і розваг особливо виділяються танці.Танці – це не тільки дуже приємний спосіб провести дозвілля, але і вкрай корисне заняття, що дозволяє долучитися до мистецтва. Завдяки танцям ми гармонійно розвиваємося не тільки фізично, а й емоційно, творчо. Адже танець – це ритмічні рухи та музика, під яку можна танцювати.

      • гляньте на дане зображення, пригадайте, де ми зустрічалися із танцем? (вдома, в дитсадку, в школі);
      • які почуття викликають у вас танці?
        1. Перегляд музичного мультфільму «Танець маленьких каченят» (2, 35 хв.):
      • хто в мультфільмі танцював?
      • який був темп цього танцю: помірним, швидким чи повільним?
      • який настрій у вас виник від перегляду цього мультфільму?
      • чи любите ви танцювати?
      • розучимо рухи і потанцюймо із качатами.
      Отже, танець – це гарна розвага, задоволення для душі і тіла. Тож, будемо розважатися і навчатися разом із качатами!
      виконуємо рухи під музичне відео.
      РОБОТА ІЗ КАРТКАМИ
      (картка із завданням: прослухати танцювальні твори та визначити, у якому з них темп повільніший, а в якому швидший. Обрати картинки, які їм відповідають).
      СЛУХАННЯ.
      • П. І. Чайковський. Вальс квітів із балету «Лускунчик» (1 хв.),
      • Чак Беррі. Johnny Be Good (із кінофільму «Назад в минуле» (1 хв.).
        • за якими ознаками ви відрізнили музичні твори? (за темпом).
        ІІ. Музикування (1 хв.)
        - Діти, давайте пригадаємо правила співу.
        Щоби правильно співати,
        треба сісти або стати.
        Спинки рівні, як тростинка,
        руки вниз чи на коліна.
        • Подивіться та пригадайте, як сидить Бетті та як співає Карл. Це називається співацькою поставою.
        • Покажіть, будь ласка, який вигляд у дітей, що забули про правила співу?
        • Покажіть правильну співацьку поставу.
        • Вдих повинен бути спокійний і повний, ніби нюхаємо квітку, але швидкий, бо може прилетіти бджола.
          Видих — довгий і плавний, ніби дмемо на вогник так, щоб не загасити полум'я свічки.
            1. Ритмічна вправа «Овочеві ритми» (1,55 хв.)
            2. Перегляд мультфільму «Богданчик і барабан» (3, 09 хв.)
          • Про що розповідається в мультфільмі?
          • Чи завжди гарно поводив себе Богданчик?
          • Які б цікаві ігри запропонували ви Богданчикові?
            1. Перегляд, слухання та розучування танцювальної пісні – гри «Мак» (0, 37 с. + 3 хв.):
          • аналіз – інтерпретація музичного твору:
          1. Якою є мелодія цієї пісні - гри: швидкою, повільною чи помірною?
          2. Який настрій у вас після прослуховування цієї пісеньки? (Веселий, бадьорий, радісний, жартівливий)
          3. Цей музичний твір можна віднести до танцю, пісні чи маршу?
          - Нерідко зустрічаються музичні твори, в яких поєднуються пісня та танок. А подекуди, як у нашому сьогоднішньому випадку, ще й гра.
          РОЗУЧУВАННЯ ТЕКСТУ.
          Всі діти промовляють лічилку:
          Стоїть півень на току у червонім чобітку.
          Будем півника просити: «Ходи жито молотити».
          - Козаче, виходь.
          Діти стоять у колі пліч-о-пліч. Одна дитина всередині — це «козачок».
          Співають:
          1. Ой на горі мак, під горою так.
          Мак, мак, маківочки, золотії голівочки!
          Станьте ви так, як на горі мак!
          2. - Козачоккозачок, чи зорав ти мачок? - Зорав.
          3. Ой на горі мак, під горою так.
          Мак, мак, маківочки, золотії голівочки!
          Станьте ви так, як на горі мак!
          4. - Козачоккозачок, чи посіяв мачок? – Посіяв.
          5. - Козачоккозачок, чи посходив мачок? – Посходив.
          6. - Козачоккозачок, чи пора полоть мачок? – Пора.
          7. –Козачок, козачок, чи поспів мачок? - Поспів.
          8. - Козачоккозачок, чи пора брать мачок? – Пора.
          Звучить весела музика. Всі гуртом кидаються до «маку», трусять його. Козачок ловить «мачок», обирає його замість себе і гра розпочинається знову.
          ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО ГРИ (1 хв.)
          3. Розучування та виконання танцювальної пісні – гри.
            1. Домашнє завдання (0,10 с.).
          - Розкажіть своїм рідним про те, що ви дізналися на сьогоднішньому уроці.
          - Навчіть їх танцювати “Танець маленьких качат”.
          ІІІ. Підсумок уроку (0,30 с.):
          - оберіть слова, якими можна охарактеризувати танець.
          3.1.Оцінювання (вербальне) навчальних досягнень учнів із даної теми (0,10 хв.).
          Я щиро дякую вам за активність, старанність, уважність.

Немає коментарів:

Дописати коментар