понеділок, 29 серпня 2016 р.

Структура змісту освітньої галузі «Мистецтво»

Структура змісту освітньої галузі «Мистецтво»

   У новій редакції стандарту освітньої галузі «Мистецтво» структура змісту освіти наближена до формату стандарту основної і старшої школи. Виокремлено три змістові лінії (замість наявних у попередньому стандарті п'яти): музична, образотворча (домінантні) та мистецько-синтетична (додаткова).Об'єднання додаткових змістових ліній (відповідно до хореографічного, театрального та екранних видів мистецтва) в єдину групу – мистецько-синтетичну – дало змогу більш узагальнено передати зміст, а також забезпечити наступність між ланками освіти.
   Вони реалізуються через вивчення окремих навчальних предметів або через упровадження інтегрованих курсів.
   За умови автономного вивчення в школі двох предметів — музичного та образотворчого мистецтв (по 1 годині на тиждень) — можна реалізовувати міжпредметні зв'язки між цими та іншими видами мистецтва.
   Проте ефективніше це здійснювати в інтегрованому курсі «Мистецтво» (2 години на тиждень), особливо за викладання його одним учителем (що найчастіше буває в сільських, малокомплектних школах) або в умовах злагодженої «командної» роботи та професійно-творчої співдружності двох учителів, які викладають інтегрований курс «у парі». Останній кадровий формат може мати різні фахові поєднання: вчитель музики та вчитель образотворчого мистецтва, вчитель музики та вчитель початкових класів, учитель образотворчого мистецтва та вчитель початкових класів.
   Визначені Державним стандартом початкової загальної освіти вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з освітньої галузі «Мистецтво» містять такі універсальні компонентищо визначають результати навчання, виховання і розвитку учнів:
•    аксіологічний (сприймання, інтерпретація, оцінювання мистецьких явищ);
•    праксеологічний (практична художня діяльність учнів);
•    гностичний (пізнання особливостей художніх мов різних видів мистецтва);
•    креативний (творче самовираження особистості школяра у сфері мистецтва);
•    комунікативний (культура спілкування з приводу мистецтва).

   З урахуванням цих компонентів для систематизації матеріалу нами розроблено структуру подачі змісту і вимог стандарту у загальній схемі-таблиці.
Структура подачі змісту складається з таких послідовних елементів:
•    сприймання, аналіз-інтерпретація та естетичне оцінювання художніх творів;
•    основні мистецькі поняття, їх практичне засвоєння;
•    емоційно-естетичне самовираження в художньо-практичній, зокрема творчій діяльності.
Наголошено на таких особливостях змісту: єдність народного і професійного, українського та зарубіжного мистецтва, мистецькі традиції рідного краю, мистецтво як засіб спілкування між людьми, його місце у сучасному культурному середовищі, роль у житті людей.


Немає коментарів:

Дописати коментар