неділю, 30 жовтня 2016 р.

Д. Верді - національний символ італійської класичної музики

Джузеппе Верді став національною славою Італії, його творчість є кульмінацією розвитку італійської опери. Його досягнення і заслуги як композитора не можна переоцінити, оскільки твори цього видатного композитора досі, через сто років після смерті автора, залишаються найбільш популярними, повсюдно виконуваними, відомими як знавцям, так і любителям класичної музики.
В юності його не прийняли до консерваторії, а пізніше він став національним символом італійської класичної музики. У житті Д. Верді траплялося чимало курйозів, які свідчать не тільки про неабиякий музичному дарування композитора, але і про його прекрасне почуття гумору.
У 19 років Джузеппе Верді не прийняли в Міланський консерваторію «через низький рівень фортепіанної гри». Диригент сказав йому: «Залиште думка про консерваторію. А якщо вже ви так хочете займатися музикою, пошукайте собі якогось приватного вчителя серед міських музикантів ... ». А вже через кілька десятиліть Міланська консерваторія вважала за честь називатися ім'ям «безталанного» музиканта.
-Верді Володів незвичайним умінням отримувати музику з будь-яких звуків, навіть звуків вулиці. Він завжди носив з собою нотний зошит, в яку записував всі свої музичні враження від прожитого дня. Дитячий плач, вигуки човняра або морозивника, лайка будівельників - все перетворювалося в музичну тему. Верді засідав в сенаті і одного разу написав фугу за мотивами виступів законодавців!
Якось раз до композитора звернувся один з музикантів з проханням оцінити масштаб його обдарування. Це був рослий і м'язистий молодик страхітливою зовнішності. Грав він кепсько, і коли попросив винести йому максимально чесний вердикт, Верді сказав, що не може цього зробити. А коли юнак запитав про причини, відповів: «Боюся!».
Коли Композитор закінчив роботу над оперою «Трубадур», він запросив оцінити її музичного критика, налаштованого до Верді вельми недоброзичливо. Прослухавши фрагменти опери, той сказав: «Відверто кажучи, все це здається мені досить плоским і невиразним». Яке ж було його здивування, коли композитор у відповідь зрадів: «Боже мій, ви навіть не уявляєте, як я вам вдячний за ваш відгук, як щасливий! Тепер я абсолютно впевнений в успіху мого «Трубадура», адже якщо твір не сподобалося вам, то воно без сумніву сподобається публіці!».
Прем'єра опери «Аїда» мала неймовірний успіх, Верді отримав безліч захоплених відгуків. Однак крім них прийшло і лист від якогось невдоволеного слухача, який нарікав на даремно витрачений час і вимагав повернути йому гроші за проїзд, за квитки в театр і за вечерю. Верді розпорядився виділити ці гроші, за вирахуванням рахунки за вечерю, і зажадав від одержувача розписку про те, що він зобов'язується більше ніколи не слухати опер Верді - «щоб уникнути нових витрат».
Одного Разу В гості до композитора, який проводив літо на віллі в Монтекатіні, приїхав приятель. І виявив, що той займає всього одну кімнату в двоповерховому особняку. А все інше простір зайнято ... Шарманка! Верді пояснив виникнення незвичайної колекції: «Чи бачите, я приїхав сюди в пошуках тиші і спокою, сподіваючись попрацювати над своєю новою оперою. Але численні власники цих щойно бачених вами інструментів чомусь вирішили, що я прибув сюди виключно для того, щоб послухати власну музику в досить поганому виконанні їх шарманок ... З ранку до ночі вони потішали мій слух аріями з «Травіати», «Ріголетто» , «Трубадура». Причому малося на увазі, що я повинен був ще і кожен раз платити їм за це сумнівне задоволення. Зрештою я прийшов у відчай і просто скупив у них все шарманки. Це задоволення мені обійшлося досить дорого, але зате тепер я можу спокійно працювати ... ».
В Останні роки життя композитора на його особисті кошти були відкриті лікарня в Вілланова і Будинок для престарілих музикантів в Мілані, за будівництвом якого він стежив особисто. Коли Верді запитали, яке зі своїх творінь він вважає найвидатнішим, той відповів: «Будинок, який я побудував в Мілані для престарілих музикантів».
Одного разу посивілий і вже відомий на весь світ композитор розмовляв з початківцям музикантом, переконаним у власній геніальності. Той невтомно говорив про себе і свої успіхи, на що Верді відповів: «Коли мені було 18 років, я теж вважав себе великим музикантом і говорив:« Я ». Коли мені було 25 років, я говорив: «Я і Моцарт». Коли мені було 40 років, я вже говорив: «Моцарт і я». А зараз я говорю просто: «Моцарт».

Немає коментарів:

Дописати коментар